Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat vineri, 25 ianuarie, noul constructor pentru lotul 3 al Autostrăzii de Centură Sud (A0). Grecii de la Aktor – Euro Construct Trading sunt câștigătorii licitației și au la dispoziție 42 de luni (3 ani și jumătate) să construiască 18 km de drum.
Mai precis, 17,965 km de autostradă vor realiza grecii, costul lucrărilor fiind de 853.422.022 lei (fără TVA). Tronsonul de drum trebuie proiectat în cel mult 12 luni, iar lucrările propriu-zise au un termen-limită de 30 de luni de la semnarea contractului. După finalizarea și recepția lotului, constructorul va oferi o garanție de bună execuție, valabilă timp de 5 ani.
Chiar dacă termenul este respectat, tronsonul 3 nu poate fi dat în folosință pe cont propriu: „Tronsonul 3, în lungime de 17,965 km între A1 și DN6, este muzeu (nu poate fi folosit) fără vecinul său, lotul 2, care conține nodul Autostrăzii A0 cu DN6!’, explică reprezentanții Asociației Pro Infrastructură (API).
Citește și…
Accidentele rutiere: pierderi enorme pentru statul român
VIDEO: Ce scrie pe airbag-urile Dacia
Mick Schumacher a semnat cu Ferrari
De ce șoselele nu crapă de frig în țările dezvoltate
Ce mașină conduce Cristi Borcea după ce a a ieșit din închisoare
Record mondial: cum arată cea mai lungă mașină construită vreodată
Românii nu învață pentru examenul auto
VIDEO: Șoferul unui Logan plătește scump o depășire prin dreapta
De realizarea tronsonului 2 este responsabilă compania turcă Alsim Alarko. Cu o lungime de 16,3 km, și acest lot are aceleași termene de finalizare: 12 luni pentru proiectare + 30 de luni pentru desfășurarea lucrărilor.
Înainte ca Aktor să fie numit constructor al lotului 3, CNAIR stabilise ca asocierea de companii românești UMB-Tehnostrade să realizeze porțiunea respectivă de drum. Decizia fusese luată anul trecut, în aprilie. Însă, costurile depășeau valoarea estimată cu 16 milioane de lei. Din acest motiv, pe 15 octombrie 2018, Curtea de Apel București a cerut ca ofertele să fie reevaluate.
Este posibil ca și numirea Aktor SA în rolul de constructor să fie contestată, caz în care lucrările vor suferi o nouă amânare. API critică ritmul lent în care se derulează „o licitație banală’, supranumind Centura București „RNCB – Rușinea Națională Centura București’.
Autostrada de Centură Sud (A0) va face legătura între autostrăzile A1 (București-Pitești) și A2 (București-Constanța), ocolind prin sud Capitala. Fragmentată în 3 loturi, lungimea totală a drumului de mare viteză va fi de 52 km.
Sursa foto: Arhiva Libertatea/Vlad Chirea; Facebook/Asociația Pro Infrastructură