Autostrada Sibiu-Pitești, un element de infrastructură așteptat de mult prea mulți ani de români, este gata să primească un nou tronson.
Vorbim despre lotul 5 al autostrăzii Sibiu-Pitești, ce leagă Curtea de Argeș de Pitești. Lotul 5 al autostrăzii Sibiu-Pitești are o lungime de 30 de kilometri și implică 13 poduri, trei pasaje și un viaduct. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat emiterea autorizației de construcție pentru acest loc în cursul zilei de joi, 17 iunie 2021.
Craiova-Pitești va fi drum expres: Mai scump și mai îngust decât o autostradă
De construcția acestui lot se va ocupa compania italiană Astaldi, iar valoarea contractului este de 1,7 miliarde de lei. Pe lângă cele 13 poduri, trei pasaje și un viaduct, lotul 5 al autostrăzii Sibiu-Pitești va include și trei noduri rutiere: Curtea de Argeș, Băiculești și Bascov, precum și două spații de servicii, câte unul pe fiecare sens. Mai mult decât atât, vor fi integrate și două parcări de scurtă durată, câte una pe fiecare sens, precum și două centre de coordonare și întreținere – unul la Bascov, iar altul la Curtea de Argeș.
Când va fi gata integral autostrada Sibiu-Pitești?
Autostrada Sibiu-Pitești este împărțită în șase loturi. Singurul tronson care se află în prezent în execuție este lotul 1, Sibiu-Boița, lung de doar 13 kilometri, dar care a fost finalizat deja în proporție de 40%, iar austriecii de la Porr, responsabili de lucrare, afirmă că va fi gata până la finalul anului 2022.
O bătălie pierdută? Renault a produs mai multe mașini în Maroc decât în România
Până la finalizarea autostrăzii Sibiu-Pitești, mai trebuie să fie gata loturile 2 (Boița-Cornetu) de 31 de kilometri, lotul 3 (Cornetu-Tigveni) de 37 de kilometri și lotul 4 (Tigveni-Curtea de Argeș) de 10 kilometri. Loturile 2 și 3 sunt în evaluare, respectiv reevaluare în momentul de față, deoarece lotul 4 a întâmpinat probleme legale. Mai precis, contractul a fost inițial atribuit tot austriecilor de la Porr, însă decizia CNAIR a fost contestată în instanță de China Railway, iar cei din urmă au fost câștigători la Curtea de Apel. Așadar, în ciuda faptului că au fost excluși de la licitație la momentul respectiv din cauza faptului că erau pe o listă neagră a Băncii Mondiale, chinezii au reușit să oprească derularea lucrărilor și CNAIR va trebui să reevalueze toate ofertele primite.
România va avea un drum expres izolat în câmpie
Evident, pentru ca autostrada Sibiu-Pitești să fie gata va trebui să fie finalizat și lotul 5, care face subiectul acestei știri. Fnalizarea acestuia va dura mai mulți ani, iar motivul este legat de complexitatea lucrării. Ca idee, cei 10 kilometri ai lotului Tigveni-Curtea de Argeș ar fi trebuit să fie finalizați în cinci ani de la data începerii lucrărilor, dar acestea nu pot începe deoarece Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va trebui să reevalueze ofertele pe care le-a primit.
CNAIR a semnat ordinul de începere a lucrărilor pentru autostrada Sibiu-Piteşti
În plus față de toate aceste probleme, CNAIR va trebui să realizeze o legătură lungă de 23 de kilometri între autostradă și un drum național, în zona Tigveni-Curtea de Argeș, precum și o legătură între autostradă și Municipiul Râmnicu Vâlcea.
Așadar, va trebui să mai așteptăm minimum cinci ani ca să putem să conducem pe autostradă de la București la Sibiu. Iar asta în cazul în care toate lucrările vor fi derulate cu eficiență maximă și vor fi demarate pe toate tronsoanele din plan.