Achiziţiile de autoturisme electrice & hibride în Europa au cunoscut o creştere importantă în primul trimestru din 2020, deşi evoluţia generală a pieţei auto a fost una negativă, în România acestea ajungând la o cotă de piaţă de 5,7%, faţă de doar 4,1% cât a fost în perioada similară din 2019, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), care citează cele mai recente analize date publicităţii, pe acest subiect.
„Recente analize disponibile public ne arată faptul că în contextul pandemiei COVID-19 achiziţiile de autoturisme ‘verzi’ (electrice & hibride) în Europa (dar şi în România) au cunoscut o creştere importantă în primul trimestru din 2020, deşi evoluţia generală a pieţei auto a fost una negativă (-26,3% pe ansamblul UE+EFTA+UK, cu -22,2% în România). Astfel, conform studiului JATO sau a celui PwC publicate recent, autoturismele electrice au înregistrat în Europa creşteri consistente atât în luna martie, cât şi pe ansamblul primului trimestru, Europa fiind în trimestrul I din 2020 lider global pe piaţa autoturismelor ‘verzi’ (PwC). În acest context, autoturismele electrice au înregistrat în luna martie 2020 o creştere a înmatriculărilor cu 15%, ceea ce corespunde unei cote de piaţă de 17,4%, respectiv +10,1% comparativ cu luna martie a anului trecut (JATO)”, se arată într-un comunicat al APIA.
Şi în România, spune APIA, evoluţia din primul trimestru 2020 a autoturismelor „verzi” este una pozitivă, acestea ajungând la o cotă de piaţă de 5,7%, faţă de doar 4,1%, cât aveau în anul anterior, atât ca o consecinţă a scăderii volumelor autoturismelor cu motoare termice (benzină, diesel), dar şi ca urmare a unui volum superior celui înregistrat anul trecut (1.575 în 2020, faţă de 1.469 în 2019).
Sursa: agerpres.ro