Viitorul automobilelor electrice este serios condiționat, printre altele, de fiabilitatea bateriilor și de capacitatea acestora de a asigura performanțe superioare. În sensul respectiv, se așteaptă mult de la viitoarele generații de baterii de tip SSB (Solid State Battery). Compania americană QuantumScape a produs o baterie SSB care, trecând prin 1000 de cicluri de încărcare, și-a păstrat capacitatea în proporție de 95%.
Faptul a atras atenția și interesul celor de la PowerCo, firmă europeană cu sediul la Salzgitter înființată de grupul VW pentru a se ocupa de tot ceea ce ține de activitatea privitoare la bateriile pentru propulsia automobilelor BEV la nivelul întregului grup. Recent, testul de anduranță desfășurat de specialiștii de la cu noua baterie SSB a americanilor de la QuantumScape a confirmat datele excelente comunicate de aceștia.
Afirmația că respectiva baterie SSB va asigura acoperirea unui rulaj de 500.000 km fără o pierdere sesizabilă a capacității are la bază ideea unei autonomii a mașinii de 500-600 km în conformitate cu normele WLTP. Așadar, deși rezultatele bateriei nu sunt rele deloc, un calcul mai relevant ar trebui să țină cont de autonomia reală a unei mașini BEV creditate cu o autonomie WLTP de 500-600 km. Una peste alta, se poate vorbi oricum despre un pas înainte semnificativ.
Comentând rezultatele testelor, Jagdeep Singh, fondator și CEO al QuantumScape, a declarat: „aceste date finale ale testelor efectuate de PowerCo, parte a Grupului Volkswagen, arată clar că celulele cu litiu-metal în stare solidă fără anod realizate QuantumScape sunt capabile de performanțe excepționale. Deși mai avem detsul de lucru pentru a aduce această tehnologie pe piață, nu cunoaștem nicio altă baterie litiu-metal în format auto care să fi demonstrat o reținere atât de mare a energiei utilizabile pe un număr de cicluri comparabil, în condiții similare. Suntem încântați să lucrăm îndeaproape cu Grupul Volkswagen și PowerCo în perspectiva industrializării aceastei tehnologii și a introducerii sale pe piață cât mai repede posibil.’
Celula care stă la baza noii baterii SSB este formată din 24 de straturi și fabricația sa în serie este fezabilă. Următorul pas pe drumul către producția de serie ține acum de perfecționarea și scalarea proceselor de producție. În principiu, conceptul de celule unificate modular dezvoltat de PowerCo este potrivit și pentru utilizarea tehnologiei celulelor cu specific SSB. Grupul Volkswagen este implicat financiar acivitatea în QuantumScape din 2012 și este unul dintre principalii investitori în start-up-ul tehnologic.