Bestia electrică BMW i4 Racing „Elsa” va concura pe 5 octombrie la București în cadrul Campionatului de SuperRally.

vezi galeria foto

Până la urmă, experiența competițională va fi cea care își va spune cuvântul în evoluția proaspăt-lansatei mașini electrice dde curse BMW i4 Racing „Elsa’, purtătoare a culorilor echipei Engage Engineering. Prilej de motivare și emoții pentru participarea în cursa Campionatului de SuperRally care va avea loc pe 5 octombrie la București.


Deocamdată, începutul carierei acestui exemplar unic de BMW i4 a cuprins o zi de teste de 150 km pe circuitul Motorpark de la Adâncata și o implicare competițională în etapa de la Baia Mare a Trofeului Național Masters de Viteză în Coastă – Maramureş Hill Climb Challenge. În urma acestor sesiuni s-a desprins evident că, în probele de urcare, sistemul de propulsie electric este solicitat mai mult decât pe traseele plane, pe circuit. Provocarea a fost și mai mare, având în vedere că Horia Platona, pilotul și inginerul principal al proiectului, a fost la prima întâlnire cu  Maramureș Hill Climb Challenge’. Traseul de 5,4 km este în egală măsură unul din cele mai lungi și cele mai complexe din campionatele naționale de viteză în coastă.


Prima zi de „Maramureș Hill Climb Challenge’  a fost dedicată acomodării cu mașina și traseul, dar și unor teste de livrare a puterii în funcție de nivelul de încărcare al bateriei (SoC – state of charge), Horia realizând cel mai bun timp în a patra urcare a zilei cu 3:29.539. Consumul pe aproximativ 13 km, din care 5,4 parcurși în ritm de probă, a fost de aproximativ 13 kWh, echivalentul a 16% din capacitatea netă a bateriei. Mașina a făcut astfel față unui program de 5 urcări fără a fi nevoie de reîncărcarea bateriei, dar cu o depreciere la limită a livrării puterii pe măsură ce bateria s-a descărcat.


Experiența din prima zi a ajutat la optimizarea setărilor mașinii și strategiei de curse, timpul îmbunătățindu-se la 3:27.280 în singura sesiune de antrenamente acoperită de Elsa’. După o încărcarea rapidă a bateriei prim partenerul Renovatio –  Horia a trecut la atac, încheind manșele de concurs cu 3:22.765 și 3:22.084, în siajul modelor TCR sau a unor automobile precum Porsche 917 GT4. Ne-am fi dorit să fim mai sus în clasament, dar este un proiect fără precedent și încă avem foarte multe de învățat. Alegerea pneurilor ne-a costat câteva secunde bune – aici este un punct de îmbunătățire imediată. Mai avem multe planuri, mult de învățat și mult de lucru, dar este firesc pentru un proiect așa de ieșit din comun’, a explicat Horia Platona în dubla calitate de pilot și inginer șef al proiectului.


„Avem în spate un an greu de dezvoltare, abia acum începem să ne bucurăm de roadele muncii noastre. Drumul este în continuare lung, suntem fericiți că avem alături de noi o serie de parteneri puternici care fac acest proiect posibil’, explică Anya Gherghina, responsabil de marketing și comunicare Engage Racing. Proiectul este organizat acum în jurul echipei de curse independente „Engage Racing’, cu susţinerea BMW Group România şi a unei serii de parteneri importanţi: Renovatio e-charge împreună cu MasterCard, Michelin, Textar, Velo, Omniasig şi UniCredit Leasing. Pe plan local, alături de proiect a fost partenerul oficial BMW de la Baia Mare – Group West Motors, echipa primind un BMW i4 M50 de stradă pentru recunoașteri.


Ca urmare a suspendării etapei ROTAC de pe Transilvania Motor Ring de la Târgu Mureș din acest weekend, următoarea competiție din programul competițional Elsa este Etapa de la București în Campionatul Național de Super Rally – o competiție încărcată de emoție unde anul trecut echipa câștiga în premieră titlul la clasă cu Racing MIMI, modelul de curse electric. Până atunci echipa va folosi experiența obținută în curse și va duce mai departe pregătirea proiectului.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE