BMW Concept i4 reprezintă o privire către BMW i4, programat să intre în producţia de serie în 2021 ca primul model electric al BMW Group în clasa medie premium.
La capitolul design grila radiatorului oferă o conexiune tangibilă între trecutul şi viitorul BMW. Simbolul BMW capătă şi o nouă funcţionalitate: fără motor termic care necesită răcire, grila este acum în principal un „panou de informaţii', care conţine diverşi senzori. Grila anunţă tehnologia din spate printr-un design special pentru acest model. Şi farurile oferă o punte între trecut şi viitor; clasica parte frontală „four-eyed' este reluată aici printr-o interpretare foarte modernă şi minimalistă. Două elemente LED complexe şi independente pe fiecare parte integrează toate funcţiile de iluminare necesare. Suprafeţele curate şi un număr mic de linii conturate în jurul grilei creează o grafică modernă a părţii frontale, cu un impact vizual puternic. Un accent albastru BMW i în conturul grilei completează designul părţii frontale.
Prin prezentărea BMW Concept i4, grupul german a dezvăluit în premieră şi noua imagine a mărcii. Noul logo oferă şi baza pentru emblema de pe BMW Concept i4. Designul bidimensional transparent asigură integrarea perfectă şi accentuează şi mai mult culoarea specială pentru exterior Frozen Light Copper.
În interior descoperim noul ecran central curbat BMW (Curved Display) şi noul volan, care dezvăluie o nouă abordare a orientării către conducător şi anticipează devoltările de serie BMW iNEXT şi BMW i4. Aici, suprafeţele de prezentare a monitorului de informaţii şi a displayului central se îmbină într-o singură unitate înclinată spre conducător. Acest grup de ecrane optimizează prezentarea informaţiilor şi face ca operare tactilă a monitorului să fie mai intuitivă. Tehnologia avansată de afişare, cu sticlă antireflex, elimină necesitatea unei structuri care să umbrească displayurile şi astfel contribuie la un cockpit simplu şi aerisit.
A cincea generaţie a tehnologiei BMW eDrive este o caracteristică definitorie a BMW i4 şi, prin urmare, şi a viitoarei mobilităţi electrice. BMW iX3, care urmează să intre în producţie în 2020, va deschide drumul pentru aplicarea noii tehnologii, care va fi introdusă într-o serie de automobile BMW cu propulsie electrică – precum BMW iNEXT şi BMW i4. Motorul electric, electronica de putere, unitatea de încărcare şi bateria de înaltă tensiune ce folosesc a cincea generaţie a tehnologiei BMW eDrive sunt dezvoltări complet noi care permit BMW Group să facă încă un pas important în domeniul sistemelor de propulsie electrificate. Motorul electric dezvoltat pentru BMW i4 generează o putere maximă de până la 390 kW/530 CP, ceea ce îl clasează alături de un motor termic BMW V8 actual. Livrarea instantanee a puterii conferă BMW i4 atribute de performanţă deosebite şi eficienţă excepţională.
A cincea generaţie BMW eDrive aduce şi o baterie de înaltă tensiune, nou dezvoltată, cu cea mai recentă tehnologie a celulelor de baterii. Versiunea bateriei dezvoltată pentru BMW i4 impresionează prin construcţia foarte subţire şi densitatea energetică optimizată. Aceasta cântăreşte aproximativ 550 de kilograme, are un conţinut energetic de aproximativ 80 kWh şi atinge o autonomie de funcţionare de până la 600 km în ciclul WLTP.