BMW a anunțat că modelul i8 va ieși din producție în luna Aprilie a acestui an. Hibridul sportiv a dominat în vânzări în segmentul său.
Citește și:
Imagini greu de digerat: Un BMW i8 a fost scufundat în apă după ce a luat foc
BMW i8 Roadster și BMW i8 facelift – fascinaţie electrică
BMW Concept i4 deschide drumul viitorului BMW i4 programat pentru producţie în 2021
BMW X7 xDrive40i: Big bimmer garniX
Noul BMW M340d xDrive Sedan – informaţii complete
Începând cu luna următoare, BMW nu va mai produce i8, însă extinderea gamei de hibride și electrice va atinge un nou capitol în curtea producătorului bavarez.
Până în 2023, BMW va lansa 25 de modele electrificate, dintre care 13 vor fi electrice full. Prima electrică a fost deja prezentată, deocamdată în formă de concept: i4.
BMW i8, alături de i3, au fost pionerii erei de electrificare a bavarezilor, acționând ca „rampe de lansare pentru o strategie de electrificare consistentă’, spune producătorul. Odată cu i8, BMW nu a demonstrat doar cât de eficient poate fi un model hibrid, dar a prezentat totodată și noi materiale (precum CFRP) pe care le-am văzut ulterior implementate și pe alte modele din gamă.
Propulsia hibridă a lui i8 este constituită dintr-un motor termic cu trei cilindri în linie, de 1,5 litri, capabil să producă 231 CP; acesta a stabilit un nou record BMW la capitolul cai-putere/litru (154/1). Componenta electrică este reprezentată de un motor cu 143 CP, iar puterea totală a sistemului este de 374 CP.
Motorul electric este alimentat de o baterie de 11,6 kWh, care îi asigură lui i8 o autonomie electrică de până la 55 km. Altfel, i8 sprintează 0-100 km/h în 4,4 secunde și până la o viteză maximă de 250 km/h.
În România, prețul lui i8 Coupe este de 142.800 de euro, în timp ce versiunea Roadster pleacă de la 158.329 de euro. În cei șase ani de producție, BMW a vândut peste 20.000 de unități i8 Coupe și Roadster, modelul fiind bestseller absolut în segmentul său.