BMW împlinește 100 de ani

Pe 7 martie 1916 lua ființă compania Bayerische Flugzeugwerke AG, un nume care avea să facă istorie în domeniul auto. Chiar dacă abia în 1922 construcţia de motoare, numele şi logo-ul mărcii Bayerische Motoren Werke AG sunt transferate către această companie, 7 martie 1916 rămâne ziua în care a fost înființat noul „BMW AG”.

Iar BMW a reușit să impună noi standarde, să dezvolte sisteme și tehnologii impresionante, să scrie câteva pagini bune în motorsport și nu numai.

În continuare vom expune câteva dintre cele mai importante evenimente care leagă producătorul din Munchen de industria auto.

Pe 10 decembrie 1917 era înregistrat logo-ul rotund al mărcii, cu literele BMW și elicea stilizată în culorile naționale ale Bavariei. În luna februarie a anului 1924, pilotul Rudolf Schleicher punea BMW pentru prima dată pe harta motorsportului cu victoria de coastă pe versantul Mittenwalder Gsteig.

Pe 22 martie 1929, la jumătate de an de la preluarea uzinei auto Fahrzeugfabrik Eisenach din Turingia, primul BMW 3/15 PS părăsește linia de asamblare.

Pe 1 martie 1932 BMW încheie licența cu Austin și scoate pe piață noul BMW 3/20 PS. Acesta folosea un nou motor cu patru cilindri și avea o caroserie realizată integral din oțel.

Pe 11 februarie 1933, BMW expunea noul 303 în cadrul Salonului Auto Internațional de la Berlin, primul automobil al mărcii care folosea un motor cu șase cilindri. De asemenea, era primul model care avea grila radiatorului dublă, un element estetic emblematic.

Pe 21 mai 1939, Petre Cristea se impunea cu un BMW 328 modificat de el în celebra cursă Eifelrennen din Nürburgring, în faţa echipei de uzină a mărcii.

Pe 17 decembrie 1948 se reia producția de motociclete la Munchen. BMW R24 este produc aici ca primul vehicul BMW AG din era postbelică.

Șase ani mai târziu, la Geneva, BMW expunea modelul 502, un vehicul propulsate de un V8 din aliaj. În 1954 apare BMW Isetta, cel mai bine vândut model al mărcii în anii ’50.

centenar bmw 100 de ani bmw (4)

Pe 21 septembrie 1961, BMW 1500 are premiera mondială la Salonul Internaţional Auto de la Frankfurt – începutul „New Class”, un succes deschizător de drumuri.

Pe 31 decembrie 1968, BMW încheie un an record: peste 100.000 de mașini produse în 12 luni.

În 1972 este înființată BMW Motorsport GmbH. Divizia va fi responsabilă pentru toate activităţile de motorsport şi dezvoltarea maşinilor de curse şi a automobilelor sport omologate pentru utilizare pe şosea. Tot în același an, BMW 1602 Elektro este utilizat ca automobil de deschidere pentru cursa de maraton. Acesta este primul automobil cu propulsie exclusiv electrică sub marca BMW.

Pe 12 septembrie 1972 BMW lansează o nouă nomenclatură. Aceasta oferă BMW o desemnare bine definită a modelelor, care este uşor de reţinut, iar principiul care stă la baza sistemului continuă şi în prezent. Prima cifră reprezintă seria, iar următoarele două cifre specifică modelul pe baza capacităţii motorului.

În 1975, un BMW 3.0 CSL creat de artistul american Alexander Calder este primul BMW Art Car ce a luat startul în cursa de 24 de ore de la Le Mans. Acesta este începutul poveştii fascinante şi unice a Art Collection, pe care BMW continuă să o extindă şi în prezent.

Pe 30 iunie 1935 BMW prezintă noul Seria 3 ca succesor al lui Seria 02.

Pe 5 octombrie 1978, BMW M1 este prezentat la Mondial de lAutomobile de la Paris. Acesta este un automobil sport cu motor central, care oferea 277 CP şi era dezvoltat de BMW Motorsport GmbH.

În 1983, BMW prezintă prima serie de automobile din istoria companiei care erau propulsate de un motor diesel – BMW 524td avea un motor turbodiesel cu şase cilindri dispuşi în linie, care dezvolta 85 kW/115 CP.

La finalul aceluiași an, Nelson Piquet devine campion mondial de Formula 1, la comenzile unui monopost Brabham BMW.

centenar bmw 100 de ani bmw (1)

Pe 12 septembrie 1985, la Frankfurt, BMW prezenta BMW 325i Allrad, primul model cu tracțiune integrală. Doi ani mai târziu, nemții vin la Geneva cu 750i, primul model cu motor cu 12 cilindri ce iese de pe o linie de producţie din Germania după cel De-al Doilea Război Mondial.

Pe 1 august 1993, BMW Motorsport își schimbă numele în BMW M. Un an mai târziu, BMW AG preia British Rover Group, care include mărcile Rover, MG, MINI şi Land Rover. În 1998, BMW anunța continuarea mărcii MINI ca urmare a achiziției grupului britanic.

În 1998, BMW 320d este primul automobil cu motor diesel care câştigă cursa de 24 de ore de la Nürburgring. Pe 9 mai 2000, BMW AG vinde Rover Group fără mărcile MINI şi Land Rover către Phoenix Venture Group, iar Ford Motor Corporation preia, două săptămâni mai târziu, Land Rover. Doar MINI rămâne în cadrul BMW Group

În 2001, BMW lansa sistemul iDrive pe cea de-a patra generație a lui Seria 7. În 2003, marca Rolls-Royce a devenit oficial parte a BMW Group.

Pe 21 februarie 2011, noul sub-brand BMW i este prezentat la BMW Welt. Inovaţiile dezvoltate de companie pentru sub-brand includ automobile cu propulsie electrică şi servicii inovatoare de mobilitate.

În 2012, după o pauză de 18 ani, BMW revine în campionatul de turisme al Germaniei (DTM).

Adaugă un comentariu