BMW M8 este versiunea de performanță a lui Seria 8 Coupe.
Pentru moment, oficialii mărcii din München au prezentat o galerie foto oficială a prototipului viitorului M8, împreună cu modelul de competiție dezvoltat în baza acestuia, numită M8 GTE. După cum unii dintre voi știu deja, Seria 8 Coupe și Seria 8 Cabriolet le-au înlocuit pe Seria 6 Coupe și Seria 6 Cabriolet, așa că a venit rândul și pentru înlocuitorul lui M6, respectiv înlocuitorul versiunii de competiție a lui M6.
Citește și:
Black Friday 2018: BMW i8 va fi la ofertă!
Autostrada A8 a fost votată: Ce urmează?
Cel mai scump loc de parcare din România
Suspendarea permisului de conducere la 45 de puncte
Noi oferte ANAF: Ce mașini sunt de vânzare în noiembrie?
În urmărirea lui Dracula
Cât de mult se scumpește RCA
O nouă țeapă circulă prin SMS
Ce trebuie să știi despre noua taxă auto
Câți români au rămas fără carnet anul acesta
De care jante să cumperi?
Odată cu acest model, BMW a confirmat și viitoarele M8 Convertible, respectiv M8 Gran Coupe. Acestea din urmă înlocuiesc modelele M6 Cabrio, respectiv M6 Gran Coupe. Le vom putea vedea în 2019 pe toate trei. Debutul comercial al noului BMW M8 Coupe are loc în cursul anului viitor, fiind așteptat în showroom-uri în preajma verii viitoare.
Primul model de performanță bazat pe BMW Seria 8 are un motor V8 M TwinPower Turbo care asigură 600 CP și are tracțiune integrală M xDrive cu posibilitatea cuplării unui mod care livrează toate resursele la puntea spate, respectiv cu capacitatea de a muta puterea pe oricare dintre punți în funcție de condițiile de aderență.
La fel ca la actualul M5, decuplarea punții față de la sistemul M xDrive implică și decuplarea sistemului DSC de control al stabilității. Direcția M Servotronic este preluată de la actualul M5, iar suspensia a fost regândită complet de inginerii BMW M.
Etrierii față ficși au șase pistonașe și controlează discuri cu un diametru de 395 de milimetri, pe când puntea spate are etreri flotanți cu un singur pistonaș fiecare și cu discuri de 380 de milimetri diametru. Opțional, BMW M8 poate fi comandat cu un sistem de frânare carbon-ceramic, care aduce discuri de 400 de milimetri diametru pe față și de 380 de milimetri pentru puntea spate.
Puntea spate are un diferențial activ M care poate fi blocat până la 100% și este folosit din plin pentru a pune puterea jos în toate situațiile. Noul BMW M8 anunță un consum de 10.7-10.8 litri la sută, potrivit estimărilor realizate în ultima faza al procesului de dezvoltare. Pentru moment, nu a fost specificat timpul de accelerare 0-100 km/h, iar cuplul motor maxim al acestui model nu a fost nici el precizat. Cel mai probabil, valorile sunt similare cu cele oferite de V8-ul lui M5, adică 750 Nm.