BMW X1: Bun la toate

Cea de-a doua generație a lui BMW X1 a avut un start controversat: a trecut la tracțiunea față și a adoptat motoare cu trei cilindri, însă el impresionează la alte capitole.

În momentul lansării noului X1, un adevărat împătimit al mărcii BMW ar fi spus că noua platformă care a trecut la tracțiunea față nu mai ține cont de ADN-ul specific mărcii. Oarecum adevărat, dar X1 are un cu totul alt public țintă. Un SUV compact trebuie în primul rând să fie adaptat nevoilor unei familii cu nevoi ridicate de spațiu interior, trebuie să fie modulabil și să ofere cât mai mult confort. Care erau problemele vechiului X1? Era prea mic la interior și destul de inconfortabil. Schimbarea filozofiei și trecerea la tracțiunea față a permis o creștere impresionantă pentru dimensiunile interioare.

Comparat direct cu modelul anterior, X1 este uriaș la interior, fiind mai mare la toate capitolele. Dacă în față senzația de spațiu este de apreciat, spațiul pentru pasagerii spate este considerabil mai mare, indiferent că vorbim de cel pentru cap, genunchi sau umeri. Pe bacheta spate pot călători chiar și trei pasageri, în condiții optime, fiind important faptul că spătarul se poate ajuta pe mai multe poziții pentru obținerea unui nivel optim de confort. Alt aspect impresionant este volumul portbagajului care ajunge la 505 litri. În plus, spațiul de încărcare este delimitat de o podea dublă, ceea ce simplifică posibilitățile de încărcare. Pentru situațiile speciale, bancheta se poate rabata extrem de rapid, astfel încât volumul util ajunge la 1550 de litri, iar suprafața de încărcare este perfect plană. Sunt aspecte extrem de importante pentru un SUV compact de la care clienții așteaptă versatilitate și chiar rolul de mașină unică în familie.

Modelul testat a fost echipat cu propulsorul diesel de 2,0 litri, în versiunea de putere de 190 CP, cu transmisia automată cu 8 trepte și tracțiune integral. În această configurație, X1 se remarcă prin eficiența ridicată, în care valorile de consum de sub 6,0 l/100 km în traficul extraurban sunt ușor de atins. Motorul diesel impune un caracter vivace pentru X1, cu reprize rapide, grație valorii de cuplu ridicate. În plus, cutia de viteze automată cu 8 trepte se potrivește ca o mănușă și propune o etajare optimă, schimbări de treaptă rapide și mult confort la utilizarea în traficul aglomerat. La toate acestea, sistemul xDrive imprimă un comportament dinamic neutru, sigur, iar direcția transmite multă siguranță.

Deși prin dimensiunile sale exterioare X1 pare mai degrabă un SUV optim pentru oraș, el joacă excelent cartea mașinii de familie, în care confortul trenului de rulare este completat de spațiul interior generos și modularitatea bună. Dinamica este tipică pentru BMW, deși platforma are la bază tracțiunea față, iar pachetul de dotări opționale este extrem de bogat și permite echipare cu sisteme pe care le găsim, de obicei, doar în clasele superioare.

Verdict

Configurația testată este optimă pentru X1. Deși dieselul de 190 CP, cutia automată, sistemul xDrive și trenul de rulare adaptiv ridică sensibil prețul, versatilitatea întregului pachet transformă X1 într-un SUV compact perfect adaptat atât mediului urban, cât și drumurilor lungi din vacanțe.

 

taguri
Adaugă un comentariu