G47, acesta este codul intern pentru viitorul X2 pe care BMW îl are în plan. Dar acesta nu va ajunge pe piață foarte curând. Motivul este un nou plan prin care CEO-ul companiei, Norbert Reithofer, vrea să obțină profituri record, dar să se pună la adăpost pentru o eventuală scădere a pieței.
Amenințate de aceste tăieri de costuri sunt și alte modele în afară de X2, în special modelele derivate din segmentele de bază, precum Seria 3 GT sau Seria 4 Gran Coupé. Viitorul X2 este proiectat pentru a avea doar două portiere, să fie foarte diferit de X1 și să propună forme foarte atletice, care se potrivesc perfect filosofiei mărcii. Cu toate acestea, decizia de a avea două portiere este una riscantă, fiind unică într-un segment în care clienții vor, de obicei, patru portiere.
De exemplu, Evoque este comandat cu două portiere doar pentru un procent de 10% din vânzări. Este oare posibil să vinzi un SUV premium care are doar două portiere și un preț ridicat în volume mari? Pentru o astfel de nișă, succesul depinde foarte mult și de oferta de motoare și echipamente. Un model foarte bine echipat, mai dinamic, fără motorizări cu trei cilindri care se vor oferi la X1, va putea atrage un alt public față de fratele său conservator.
Gama de echipamente opționale va fi mai bogată, posibilitățile de configurare mai mari, alături de acestea fiind oferit sistemul de tracțiune integrală xDrive și cutia automată cu 8 trepte, despre care avem informații că, în viitor, va trece la sistemul cu dublu ambreiaj și va renunța la convertizorul de cuplu. Versiunea de top ar putea fi reprezentată de un model M, cu titulatura X2 M, care va avea sub capotă un motor de 2,0 litri, cu patru cilindri, biturbo, capabil să dezvolte 375 CP.
Sursa foto | ©Larson