Viceprimarul orașului Haga a explicat care au fost pașii către un mediu urban mai aerisit și mai sănătos pentru cetățenii săi.
Citește și:
Gabriela Firea despre Taxa Oxigen: Organizăm un referendum
Primarul Iașiului, despre taxa Oxigen: „care este diferența dacă plătești dar tot poluezi?’
Taxa Oxigen a intrat în vigoare. Când încep să se dea amenzi
Deși pare greu de crezut, orașele din Olanda arătau în trecut precum Bucureștiul. Mașinile erau peste tot, în scuaruri, parcate jumătate pe trotuare, circulau pe străzile din centru, care astăzi sunt pietonale și deschise doar bicicliștilor. Cum s-a ajuns la ceea ce este acum Olanda? Oamenii au decis împreună cu autoritățile cum vor să arate orașul sau cartierul lor.
„În Olanda, străzile sunt făcute pentru copii, pentru oameni, nu pentru mașini. În Haga avem multe parcuri și scuaruri unde în trecut erau doar mașini. Am făcut schimbări pentru că ne-am zis: nu așa vrem să arate orașul nostru. În centru, străzi pe care circulau în trecut mașini acum sunt pietonale. Dacă interzici mașinile, oamenii vor merge pe jos sau cu bicicleta. În timp, oamenii au renunțat la mașini și au început să folosească mijloace alternative de transport. Când dezvolți drumuri noi trebuie să le gândești în primul rând la cei care merg pe jos sau cu biciclete’, a declarat Robert van Asten, viceprimarul orașului olandez Haga.