Pentru cei care sunt familiarizaţi cu produsele companiei din Rusia e clar că prin acest facelift aplicat gamei Lada Niva asistăm practic la o mini „revoluţie”. Şi spunem asta pentru că în cei 43 de existenţă ai acestui model avem doar un al doilea facelift.
Şi acest lucru poate lăsa loc de interpretări dacă facem comparaţie cu ce înseamnă facelift la companiile auto din Europa. Revenind la acest longeviv şi robust model rusesc trebuie să spunem că la exterior poţi deosebi cu greu o Lada Niva actualizată faţă de una precedentă. Doar versiunea Urban a primit o nouă bară de protecţie frontală cu proiectoarele de ceaţă integrate.
Citeşte şi:
Ruşii de la Kamaz susţin că reinventeză camionul
Prima mașină electrică fabricată în România: GTG Oxigen
Lada Niva facelift: motor Euro 6 D, dotări noi, preţuri în România
În rest acest facelift pentru Lada Niva a vizat interiorul şi aici chiar era nevoie de o schimbare care să scoată acest 4×4 din atmosfera anilor 1980. Planşa de bord a fost redesenată şi are un nou panou de control al sistemului de climatizare cu comenzi rotative. Instrumentarul de bord are un nou design şi este iluminat cu alb. Consola centrală are integrate două prize de 12V şi un spaţiu pentru obiectele mici. Butoanele pentru încălzirea scaunelor faţă şi panoul de control al geamurilor laterale au fost la rândul lor actualizate. Scaunele oferă acum un suport lateral mai bun, iar cele pentru pasagerii din spate primit şi tetiere prin acest facelift. Pentru că nu se mai poate altfel în anul 2020 Lada Niva a primit pentru versiunile de echipare superioare şi sistemul prin care pot fi apelate serviciile de urgenţă cu butonul de comandă amplasat pe plafon.
Sub capotă nu s-a modificat mare lucru: avem şi pentru Lada Niva facelift acelaşi motor pe benzină de 1,7 litri capabil să ofere 82 CP la 5000 rpm. Maşina de 1285 kg poate ajunge prin interemediul unei cutii cu 5 trepte până la o viteză maximă de 137 km/h. Deşi zâmbim puţin după ce am aflat această informaţie să nu uităm totuşi că acest propulsor Euro 6 D montat pe Lada Niva are rolul de oferi performanţe bune mai ales în off-road acestui model rusesc cu 4×4 permanent şi gardă la sol de 220 mm.
În versiunea cu trei portiere Lada Niva are un de atac de 40 de grade, un unghi de urcare de 58 de grade şi un unghi de degajare de 32 grade. Poate trece prin ape cu o înâlţime de 800 mm şi prin zapadă de 1000 mm. Faţă de alte modele 4×4 Niva facelift dispune de diferenţial blocabil manual şi reductor.
Preţuri Lada Niva în România
Pentru că nu este importată în mod oficial gama Lada Niva este oferită în România de un dealer auto. Preţurile pentru o Lada Niva cu echiparea Urban şi versiunea cu trei uşi pornesc la noi de la 9500 euro fără TVA inclusă. Pentru versiunea cu 5 uşi preţul creşte cu 1000 de euro şi pe lista de opţiuni apare doar alegerea vopselei pentru 200 de euro.
Cea mai ieftină Lada Niva poate fi comandată în România cu echiparea Clasic şi versiunea cu trei uşi de la 8500 euro fără TVA inclusă. În oferta mai găsim şi o variantă denumită Lada 4×4 Pack prezentată de dealer drept o autoutilitară mică cu un preţ de pornire de la 8700 de euro.
Lada Niva – repere
Lada Niva a fost vândută în lume sub diferite denumiri: Bongor Diva în Uruguay, Lada 4X4M și Job în Italia, Lada Sport în Islanda, Lada Neve în Japonia sau Lada Bushman în Australia. Lada Niva deține titlul de cea mai exportată mașină din istoria URSS-ului și apoi a Federației Ruse.
Există pasionaţi care alocă fonduri generoase pentru operaţii de tuning chiar dacă e vorba de Lada Niva. Mai mult, ruşii profită de acest aspect şi pun fotografiile chiar pe contul oficial de social media al Lada! Iată o galerie cu cele mai reuşite astfel de unităţi Lada Niva.
De rahat articolul Autorul acestui articol a avut curiozitatea sa vadă câte Lada Niva sunt azi in România la vanzare ?
A auzit de Lada Bronto sau de conceptul Lada 4×4 Vision Slăbuț de tot articolul autorul a făcut ore cu Veorica