Cea de-a cincea generație Hyundai Santa Fe lasă în urmă stilul premium-convențional al fostelor modele și trece la altceva.

vezi galeria foto

Nu ar fi prima oară când designul unei noi generații de automobile purtătoare de marcă asiatică schimbă radical specificul seriei și ne face să ne întrebăm dacă nu s-a strecurat acolo o anume inspirație occidentală. Dincolo de asta, trebuie să recunoaștem, Hyundai Santa Fe este o apariție tentantă.


Încă nu au fost date publicității specificațiile tehnice, dar prezența unui logo 2.5T pe spatele mașinii de culoare maro-cognac sugerează că una dintre opțiunile de motorizare ar putea fi deja cunoscutul propulsor cu benzină având 4 cilindri, supraalimentare turbo, puterea de 281 CP și cuplul maxim de 422 Nm.

Precedenta Santa Fe generație a fost lansată în 2018 și ilustra destul de bine ideea unui SUV american dichisit și dotat cu șapte locuri. Șapte locuri acoperă și caroseria noii generații, dar sub o aparență cu totul diferită. Dacă nu ar fi scris „Hyundai’ pe acest automobil, am fi căzut pradă confuziei și am fi crezut că e un fel de Land Rover Defender 130. Prilej excelent pentru cei care admiră marca britanică dar nu consimt la prețurile acesteia să-și afle satisfacția.


Forme angulare robuste, jante de 21 de inchi, proporții de 4×4 clasic (consolă față scurtă, consolă spate lungă), plus tratare minimalistă a elementelor de stil – toate acestea compun un tablou reușir al celor mai recente tendințe de lux neopulent și de referire la valorile tradiționale ale domeniului.

Aspectul interiorului insistă mai mult pe tenta de lux, dar într-un context formal care reflectă foarte bine stilul exterior. Nu lipsește tabloul de bord cu ecran panoramic (include ecran de instrumente și touchscreen de infotainment, ambele cu diagonale de 12,3 inchi), iar consola centrală reușește să integreze factorul hightech într-o abordare cu caracter funcțional-minimalist evident. La finisarea interiorului au fost folosite și materiale reciclate.


Deschizând hayonul, decupat pe aproape întreaga lățime a mașinii, ai impresia că primești acces la o verandă spațioasă, nu la un portbagaj (dacă nu este instalat al treilea rând de scaune, desigur). Ceva perfect pentru a sta seara la iarbă verde fără să iei ciupituri de la insectele de pe sol.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE