Cea mai solicitantă provocare pentru Vitesco Technologies Mini Electric Racing

vezi galeria foto

MIMI, primul MINI electric de curse din lume, a alergat și la etapa de la Rânca din Campionatul Național de Viteză în Coastă.


Etapa de pe Transalpina are o lungime de 5.025 metri, ceea ce o face și cea mai lungă din acest campionat și cea mai mare provocare pentru echipa tehnică din spatele acestui model de competiție.

Primul MINI electric de curse a început al doilea sezon competițional din carieră

În cadrul acestei etape, Vitesco Technologies MINI Electric Racing a fost singurul model electric înscris pe lista de participanți a avut la dispoziție un punct de încărcare pentru automobile electrice pus la dispoziție de Renovatio împreună cu Federația Română de Automobilism Sportiv.


Consumul pe urcare a fost de peste 5 kWh, dar MIMI a reușit să își facă toate urcările fără probleme. Și de această dată, modelul electric de competiție a fost pilotat de Dominic Marcu. El a declarat următoarele: ‘A fost o cursă grea, dar e minunat să participi pe unul dintre cele mai spectaculoase drumuri din România, pe Transalpina. Pentru pilotajul unui automobil electric e necesar să avem o abordare strategică diferită, care să aibă în vedere managementul termic’.

Am alergat cu MINI Cooper SE în ultima etapă CNSS 2020


Și la această etapă, MIMI a fost ‘cea mai rapidă galerie de artă’ din lume. De data aceasta, plafonul a avut o lucrare de artă creată de ilustratori români pentru brandul George al BCR, în cadrul unui proiect coordonat de One Night Gallery. De data aceasta., lucrarea ‘Summertime’ creată în 2019 de artista Alina Marinescu și expusă în premieră pe plafonul lui MIMI la prima cursă de Super Rally, a fost păstrată pe plafonul modelul britanic transformat în mașină de curse electrică de o echipă pasionată din România.


Cu MINI Electric Racing pe circuit: o altfel de experiență în motorsport

Înainte de a deveni MIMI, respectiv Vitesco Technologies MINI Electric Racing era un MINI Cooper SE. Modelul a debutat pe piață în martie 2020 și are o baterie cu o capacitate netă de 28,9 kWh, ceea ce îi permite o autonomie situată între 235 și 270 de kilometri în ciclul mixt WLTP, corelată la valori NEDC.

Motorul său electric de 184 de cai-putere și 270 Nm angrenează roțile din față și asigură un sprint 0-100 km/h în 7,3 secunde. Masa la gol în varianta standard este de 1.365 de kilograme, ceea ce îl face cu 145 de kilograme mai mult decât un MINI Cooper S cu transmisie Steptronic.


David vs Goliat: MINI Cooper SE în luptă directă cu Tesla la prima etapă de Super Slalom de la București


CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE