Prima generație a lui VW Beetle (sau VW „Broască', așa cum este cunoscut în România) s-a fabricat timp de peste 60 de ani și s-a vândut în exact 21.529.464 de exemplare. Cel mai vechi Beetle din lume îi aparține cehului Ondrej Brom, care l-a găsit îngropat în pământ.
Citește și:
Proiectul Primăriei a fost aprobat: Cum obții 500 de lei pentru combustibil?
Amenzi mari pentru abateri considerate minore de către șoferi
Cât de productivă este o cameră fixă: Uite câte amenzi adună în două săptămâni
VW a confirmat: producția lui Passat se mută
Ora de Educație Rutieră: Un proiect în întâmpinarea șoferilor de mâine
Șoseaua de Centură a Bucureștiului – un proiect continuu
Ford vrea să scape de mirosul de mașină nouă’
Ce trebuie să conțină o trusă sanitară auto?
Primul loc în Europa la aglomerație
Oferte ANAF!
Ultimul Volkswagen „Broască' a ieșit pe poarta fabricii din Puebla, Mexic la data de 30 iulie 2003. Acesta se află la muzeul Volkswagen din Wolfsburg, Germania.
Cehul Ondrej Brom a cumpărat acest exemplar în urmă cu mai mulți ani. Pe vremea aceea nici nu știa că avea să achiziționeze unul dintre primele exemplare ale mașinii legendare.
Autoturismul este un KdF-wagen Type 60 din 1941. Numele Volkswagen a apărut abia după cel de-al doilea Război Mondial.
Cehul a descoperit autoturismul în 1988 în timpul studenției. Mașina era efectiv îngropată în pământ până la jumătatea roților‘, a povestit Ondrej Brom. Acest Beetle a aparținut lui Paul Lincke, un compozitor celebru din Berlin.
Abia în 1995, autoturismul a fost scos la vânzare. În acel moment, cehul a profitat de ocazie și s-a prezentat la ușa vânzătorului. Aveam doar 4.000 de coroane cehești în portofel, dar prețul cerut era de 60.000. Din fericire, proprietarul mi-a dat răgazul de a trece pe la bancă’.
După achiziționare, Ondrej a realizat că autoturismul ar putea să fie din era KdF, dar a dovedit cu greu acest lucru. După sablarea mai multor straturi de vopsea, scanare cu raze X, dar și vopsirea vehiculului cu chimicale folosite de poliție, un număr de șasiu s-a putut distinge. Era numărul de șasiu 20.
Restaurarea autoturismului a început în 2012 și a fost făcută exemplar. Mașina arată exact ca și în 1941 când a ieșit pe poarta fabricii.
Din păcate pentru fanii VW Beetle din prima generație, acesta nu este de vânzare. Dar dacă doriți să știți mai multe detalii despre acesta, cehul a fotografiat fiecare element al reconstrucției și a scris o carte de 350 de pagini pe care o oferă la prețul de 120 de euro.