Care sunt cele mai bune motoare Mercedes-Benz? Opinia este divizată între mecanici, specialiști sau șoferi care pot să-și laude sau critice îndelung modelele Mercedes-Benz. Pe baza acestor evaluări, și încercând să fim cât mai obiectivi cu putință, am realizat acest top motoare Mercedes-Benz.
Am pus pe listă motoare produse în serie și am încercat să facem un top cât mai variat din punct de vedere al costurilor modelelor Mercedes pe care au fost puse aceste motoare.
Top 5 Motoare Mercedes Benz din ultimele 2 decenii
Mercedes M266 (2004-2012)
Mercedes A-Class (W / C 169), Mercedes B Class (T 245)
M266 este un motor Mercedes Benz cu 4 cilindri în linie, fabricat în Stuttgart-Untertürkheim, utilizat pe modelele Clasa A și Clasa B. Cea mai puternică versiune este motorul de 2.0 litri cu turbocompresor, care se găsește pe Mercedes Benz B200 Turbo.
Motorul pe benzină M266 i-a succedat motorului M166 și a fost produs începând cu 2004. Este montat transversal și este cuplat fie la o cutie manuală în 6 trepte, fie la o cutie automată CVT, transmițând puterea pe puntea față. Utilizează un turbocompresor BorgWarner K03.
M266 este disponibil în versiunile de 1.5 litri, 1.7 litri, 2.0 și 2.0 turbo, cu performanțe ce variază de la 95 CP la 115, 136 și 193 CP pentru varianta supraalimentată de un turbocompresor.
Pe scurt, este un motor entry-level care și-a făcut treaba la momentul său.
Mercedes M133 (2013-2019)
Mercedes A45 AMG, Mercedes CLA45, Mercedes GLA 45 AMG
M133 este un motor de 2.0 litri, cu 4 cilindri în linie, care a fost produs de Mercedes-Benz între 2013 și 2019. Cu acest motor, producătorul german a câștigat premiul de Motorul Anului la categoriile Noul motor al anului 2014′ și 1.8- 2.0 litri’.
La momentul lansării, M133 era cel mai puternic motor în 4 cilindri din lume, ajutând Mercedes-Benz să producă și cele mai puternice și interesante hot-hatchuri din lume.
M133 este bazat pe clasicul M270, dar puternic revizuit și upgradat de către echipa AMG. Dispune de un turbocompresor de tipul twin-scroll, injecție directă, pereții cilindrilor sunt făcuți dintr-un aliaj de fier și carbon, iar chiulasa este din zircon pentru a crește conductivitatea termică.
M133 a fost disponibil în două variante de putere. Între 2013 și 2015, acesta dezvolta 360 CP și 450 Nm; iar după 2015, puterea a fost crescută la 381 CP și 475 Nm. Acest motor a echipat modelele A45 AMG, CLA45 AMG și GLA45 AMG.
Mercedes M139 (2019- prezent)
Mercedes A45 AMG, Mercedes CLA45, Mercedes GLA 45 AMG, Mercedes AMG SL 43, Lotus Emira (o variantă upgradată de cei de la Lotus)
M139 este succesorul lui M133, folosind aceeași arhitectură cu 4 cilindri în linie și o cilindree de 2.0 litri. Asamblat manual și dotat cu sistem de injecție directă de combustibil, acesta producea 416 CP, devenind cel mai puternic motor cu 4 cilindri din lume, aflat în producție de serie. Vorbim, așadar, de 208 CP pe litru sau 104 CP pe cilindru.
Acest motor echipează aceleași modele A45 AMG, CLA45 AMG și GLA45 AMG ale Mercedes, dar poate fi găsit și pe noul Mercedes SL 43, dar și pe Lotus Emira (într-o versiune ușor modificată de cei de la Lotus).
Motoare Mercedes C Class (M276, M178, OM654)
Înainte de introducerea A-Class, Mercedes C-Class a fost cel mai mic model din gama Mercedes-Benz. Produs începând cu 1993, acesta se află astăzi la cea de-a 5-a generație. De-a lungul timpului a avut parte de câteva motoare legendare, din care amintim M276 (2010-2017), M178 (2015- prezent) sau OM654 (2016-prezent).
Mercedes-Benz M276
Acesta este un motor pe benzină, aspirat, produs între 2010 și 2017. Blocul motor este confecționat din aluminiu. M276 funcționează pe bază de injecție directă, cu aprindere cu mai multe scântei pe ciclu.
Conform datelor Mercedes de la acea vreme, acest motor, împreună cu dispozitivele auxiliare controlate electronic și sistemul Start-Stop, era cu 24% mai eficient din punctul de vedere al consumului de combustibil decât predecesorul său (M272). Cu acest motor a început Mercedes să folosească expresia de Blue Efficiency’.
Acest motor a echipat o serie variată de modele Mercedes-Benz, de la S350 (2011-2013) până la Clasa-C, CLS, GLK, ML, chiar și SLK.
În funcție de configurație, puterea varia între 248 – 302 CP, iar cuplul între 340-370 Nm. Au existat și versiuni supraalimentate de un turbocompresor care puteau scoate puteri cuprinse între 328 CP și 385 CP.
Mercedes-Benz M178
Acesta este un V8 autentic Mercedes, cu o cilindree de 4.0 litri, produs pentru modelele AMG, începând cu 2015 și până în prezent.
Până la ora actuală, veți găsi acest V8 M178 pe Mercedes-Benz Clasa-C, G-wagon, Clasa S, GLE, GLS, dar și Mercedes-AMG GT Black Series și Track Series. Mai mult, motorul este folosit și de alți producători de mașini, precum Aston Martin (Vantage, DBX, Valhalla).
Cei 8 cilindri sunt dispuși la un unghi de 90 de grade, blocul motor este din aluminiu, iar greutatea acestuia este de 209 kg. În funcție de versiuni, motorul M178 poate produce între 462 CP și 750 CP, cu un cuplu impresionant cuprins între 600 Nm și 850 Nm.
Mercedes OM654
Aceasta este o familie de motoare Diesel în 4 cilindri produse de Mercedes începând cu anul 2016. Sunt disponibile în versiunile de 1.6 și 2.0 litri, cu performanțe cuprinse între 120 CP și 265 CP.
Această familie de motoare diesel Mercedes Benz echipează o gamă variată de modele, de la Mercedes-Benz A200d, până la Mercedes-Benz C300d, Mercedes-Benz E300d, GLA, GLB, GLC, GLE.
Motoare Mercedes E-Class
Produs începând cu 1953, modelul Mercedes E-Class poartă acest nume de-abia din 1993. Se află în acest moment la cea de-a 5-a generație, iar acestea sunt cele mai importante motoare din clasă, din ultimii 20 de ani.
Mercedes M274 (E200 și E250 Blue Efficiency)
M274, precum și frățiorul lui’ M270, sunt motoare de 4 cilindri în linie, pe benzină, supraalimentate de un turbocompresor, produse de Mercedes-Benz începând cu 2011. În funcție de versiuni, M274 poate produce între 127 CP și 253 CP. Acest motor a fost pus pe lista Ward a celor mai bune 10 motoare în 2017.
Mercedes M273 (E500)
Acesta este un motor V8 aspirat, pe benzină, folosit între 2006 și 2013 în configurațiile de cilindree de 4.7 l și 5.5l. S-a pus pe Clasa E 500/550, CL 500, CLS 500, ML500, GL500, SL500, S500.
Mercedes M256
De la M104 produs până în 1999 și până la acest M256 (2017-prezent), Mercedes nu mai produsese un motor cu 6 cilindri dispuși în linie. De aceea, este un motor special.
Blocul motor este din aluminiu, iar motorul a fost disponibil în configurația cu o turbină, dezvoltând între 367 și 435 CP, cu un cuplu cuprins între 500Nm și 520Nm. Acest motor pe benzină a propulsat multe modele Mercedes AMG, precum și Aston Martin DBX.
Articolul a fost redactat cu ajutorul specialiștilor în piața de vânzări auto noi și second hand, BCCH Auto Switzerland. Dacă ești în căutarea unui autoturism nou sau second hand de la Mercedes-Benz sau oricare altă marcă de lux, aceștia te pot ajuta în tot procesul de achiziție, de la găsirea modelului perfect, verificare amanunțită, până la livrarea mașinii la orice adresă din Romania.