Nu putem să pășim într-o nouă eră dacă nu o lăsăm pe cea veche cu totul în urmă – aceasta este ideea care se desprinde din fiecare detaliu al conceptului Mercedes-Benz Vision EQXX. Așa se prezintă un automobil electric de nerefuzat.
Rareori s-a văzut o prezentare atât de categorică din partea unui representant oficial de top: „Mercedes-Benz Vision EQXX arată cum ne imaginăm noi viitorul automobilelor electrice. Startul acestui proiect a fost dat cu un an și jumătate în urmă, rezultatul fiind cea mai eficientă limuzină Mercedes-Benz construită vreodată, capabilă să consume doar 10 kWh/100 km și să ruleze fără realimentare peste 1000 km. Bateria sa ar putea să încapă și în caroseria unui vehicul de clasă compactă. Mercedes-Benz Vision EQXX constituie un avans multidimensional în domeniul auto, toate aspectele sale fiind pe măsura mesajului futurist pe care îl transmite designul!’ a declarant Ola Källenius, Președintele Consiliului Durector al Daimler AG și Mercedes-Benz AG.
Mercedes-Benz Vision EQXX are un motor electric capabil să furnizeze 150 kW (204 CP). Cifra aceasta nu este neapărat impresionantă în contextul sutelor de cai putere care se poartă acum pe la producătorii premium, dar eficiența a fost prioritară și, de altfel, performanțele mașinii sunt departe de a lăsa de dorit. În realizarea sistemului de propulsive au fost implicați și specialiștii echipei de Formula 1, angajați în cadrul Mercedes-Benz HPP (High Performance Powertrains). Ca urmare, 95% din resursele bateriei ajung să fie exploatate la roți – un randament remarcabil în comparație cu procentul de aproximativ 30% specific motoarelor cu ardere internă sau cu cel de 50%, characteristic unui atlet antrenat pentru alergări de cursă lungă.
În comparație cu bateriile actuale care au capacitate similară, bateria lui Mercedes-Benz Vision EQXX cântărește cu 30% mai puțin. De altfel, întreaga mașină a fpst proiectată în manieră „lightweight’, cu materiale și soluții tehnice adoptate în premieră. Recuperarea energiei la încetiniree și captarea energiei solare sunt alte două detalii care optimizează bilanțul său energetic.
Coeficientul aerodinamic al lui Mercedes-Benz Vision EQXX este exceptional de redus: Cx=0,17! Pneurile speciale Bridgestone Turanza Eco înglobează tehnologia prietenoasă cu mediul ENLITEN și o rulare cu rezistență la înaintare diminuată. Bineînțeles, designul integrează numeroase detalii aerodinamice active și pasive. Referitor la design, și noi așteptam de mult să vedem care dintre producătorii de automobile este, în sfârșit, pregătit să renunțe la anacronismul măștilor frontale supradimensionate și care, în ultimul timp, au ajuns să aibă proporții exagerate, eventual cu efect inestetic. Iată că Mercedes-Benz a avut acest curaj și rafinamentul siluetei lui Mercedes-Benz Vision EQXX demonstrează că nu în grătarul frontal stă personalizarea imaginii.