La Salonul de la New York, in martie 2007, Chevrolet prezenta trei prototipuri de modele de clasa mini, ca propunere de design pentru succesorul lui Spark. General Motors a avut o initiativa interesanta, intreband publicul care prototip sa fie produs in serie. Dintre cei 1,9 milioane votanti pe internet, o larga majoritate a optat pentru Beat, in defavoarea lui Trax si Groove.
Cele trei prototipuri prezentate la New York in martie 2007: Groove (stanga), Trax (dreapta) si Beat
Fata de prototipul prezentat la New York, Chevrolet a transpus majoritatea elementelor de design in realitate, in ciuda zvonurilor care anuntau „mai putin Beat in noul Spark. Spre deosebire de prototipul Beat, versiunea de serie va avea patru usi.
Design superb la un mini ieftin
Noul Spark masoara 3.640 mm in lungime, plasandu-se intre Fiat Panda (3,54 metri) si Opel Agila (3,74 metri). Insa ampatamentul de 2.375 mm este chiar mai mare decat la Splash (2350 mm). Alura caroseriei este similara celei de la Opel Agila, avand forma unui minivan, cu o inaltime interioara mai mare decat media clasei.
Plansa de bord este inedita. Instrumentele de bord sunt montate pe coloana volanului si reprezinta o combinatie interesanta intre vitezometrul analog si turometrul si alte indicatii afisate digital. Consola centrala are o ergonomie ireprosabila, cu o delimitare clara a comenzilor si apare in premiera climatizarea automata cu o prezentare foarte sugestiva si rafinata.
La startul vanzarilor, Spark va fi disponibil cu doua motoare pe benzina de 1 si 1,2 litri cu patru supape pe cilindru si doua axe cu came in cap.
Functie de diverse piete, pe langa airbagurile frontale, echiparea de siguranta va include standard sau optional airbaguri laterale si in premiera airbaguri pentru cap, ABS si chiar ESP.
Spark va fi disponibil in Europa la inceputul lui 2010 si este de asteptat ca acesta sa fie pozitionat ca pret sub Opel Agila.