O eroare a metodologiei de testare a făcut ca autonomia modelului 100% electric Kia e-Niro să fie estimată greșit.
Citește și:
Programul Rabla s-a încheiat pentru persoanele fizice
Noua Kia Soul aduce schimbări majore
Craiova-Pitești va fi drum expres: Mai scump și mai îngust decât o autostradă
Noi precizări despre taxa auto
Jeep Gladiator: Fratele pick-up al lui Wrangler se prezintă!
Tot ce îți trebuie pentru a rula în siguranță pe drumurile României
Porsche 911 are o nouă generație: Iată ce s-a schimbat!
Cum îți poți moderniza mașina
Ora de Educație Rutieră
Șoseaua de Centură a Bucureștiului – un proiect continuu
Ce trebuie să conțină o trusă sanitară auto?
Organizația independentă care a supervizat testările conform ciclului WLTP a aplicat o procedură incorectă. Kia e-Niro a efectuat testele urbane într-un timp diferit și la o viteză mai redusă față de standardele impuse.
Producătorul coreean a descoperit această eroare în timpul testelor unui nou autoturism electric. După ce a repetat testele, Kia e-Niro cu acumulator de 64 kWh are o nouă autonomie oficială de 453 de kilometri, față de 474 kilometri cât era inițial.
Varianta de top este echipată cu un propulsor electric ce produce 204 CP și dispune de un cuplu de 395 Nm. Accelerația de la 0 la 100 km/h se desfășoară în 7,8 secunde.
Modelul cu acumulator de 38,2 kWh are acum o autonomie oficială de 288 de kilometri, cu 22 de kilometri mai puțin decât cifrele inițiale. Acesta dispune de un motor ce produce 136 de cai-putere și are un cuplu identic de 395 Nm, suficient pentru a realiza un timp de la 0-100 km/h de 9,8 secunde.
Autoturismul producătorului coreean vine cu tracțiune față și oferă un sistem de frânare regenerativ. Aceeași garanție de 7 ani sau 150.000 de kilometri rămâne neschimbată. Aceasta acoperă inclusiv eventualele probleme apărute la acumulator sau la motorul electric.