A existat o perioadă în care tractorul românesc era recunoscut la nivel internațional. Utilajul era fabricat la Brașov și mii de tractoare luau anual drumul exportului. Iată cinci lucruri mai puțin știute despre tractoarele făcute la Brașov:
1. Inițial, IAR Brașov a fost înființată în 1925 ca fabrică de avioane. În 1948 fabrica devine Uzina Tractorul Brașov și, cu începere din 1960, apar pe piață primele modele de concepție integral românească, alături de cele cu motor Fiat.
2. În anul 1990, uzina avea 23.000 de angajați. Numărul acesta a scăzut treptat și a ajuns în 2007 la doar 1.900 de angajați.
3. „Țării cât mai multe tractoare’ era sloganul fabricii din Brașov.
4. În 1990, uzina producea 50.000 de tractoare, anual. Mai mult de jumătate dintre ele erau destinate exportului.
5. Înainte de Revoluție, 40% din producția de tractoare a mers în Iran după o afacere între Ceaușescu și şahul Mohammad Reza Pahlavi. În schimbul a 20.000 de tractoare, România primea petrol și bumbac.