MIMI EVO s-a prezentat la startul primei curse din ediția 2022 a Campionatului Naţional de Super Rally cu Ciprian Lupu la comenzi. La fel ca anul trecut, MIMI a fost pilotat la Mangalia de Ciprian Lupu, singurul pilot de curse tetraplegic din Europa Centrală şi de Est. Misiunea proiectului MIMI EVO de a aduce bucurie celor din jur și celor de la volan merge mai departe.
După o experienţă pe locul din dreapta, în 2008, cu pilotul Manu Mihalache, Ciprian Lupu s-a îndrăgostit definitiv de sporturile cu motor. Când mulţi spuneau că e imposibil, a absolvit şcoala de pilotaj la Napoca Rally Academy, pregătit de Simone Tempestini. În 2018 a debutat în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă şi de atunci este prezent activ în multe competiţii de motorsport. Anul trecut, după un sezon plin, a câştigat titlul la debutanţi în Campionatul Naţional de Raliuri. Participarea lui Ciprian la etapa de Super Salalom din 2021 a marcat una din primele participări din istoria motorsportului ale unui pilot în scaun rulant cu un automobil electric. Dincolo de aceasta, MIMI EVO va fi singurul automobil electric din campionat, ca parte dintr-o selecţie exclusivistă de automobile de competiţie, incluzând modele monopost, bipost sau GT.
În cursa de la Mangalia, Ciprian a urcat pentru prima dată în noul MIMI EVO. Unele din provocările pe care le-a adus noul model este un nou sistem de frânare sport, cu o comandă care necesită mai multă acomodare. Dacă anul trecut MIMI era echipat cu pneuri slick de competiţie Michelin Sport, în acest an au fost testate noile Michelin Cup 2 Connect. Cu un profil semislick, aceste pneuri care pot echipa şi automobile de stradă au o versatilitate mai mare şi au o rezistenţă mai mare la uzură.
În 2021, Ciprian a beneficiat de cinci manşe de concurs şi a îmbunătăţit permanent timpul de concurs, urcând de la 3:47,769 în prima manşă la 3:25,936 la final. În 2022, Campionatul de Super Rally vine cu un nou format, mai dinamic, optimizat pentru transmisia TV pe canalele Prima Sport. În numai două manşe de concurs, Ciprian a depăşit de la început cea mai bună performanţă de anul trecut, urcând la 3:24,532 şi apoi la 3:19,851. MIMI s-a comportat bine pe proba de 3,75 km, cu intervenţii ale sistemului de protecţie termică doar pe ultimul din cele trei tururi, pentru un consum total de energie de 4,3 kWh furnizată de partenerul proiectului, Renovatio e-charge, cea mai mare reţea de staţii de încărcare pentru automobile electrice din România.
Şedinţă foto specială la Mangalia
În 2021, la Mangalia, Vlad, inginerul BMW Group care susţine echipa MIMI EVO şi fotograf amator, a fost cel care a realizat pentru echipă o şedinţă foto specială. Continuând tradiţia, în acest an Flavius Croitoriu a pregătit ceva special pentru MINI. „Ajuns la locaţie, m-a surprins faptul că amplasarea parcului de service este lângă marină. Ideea de shooting pe faleză alături de MIMI a venit la cina alături de echipă. S-a dovedit un real succes', spune Flavius.
Flavius este fotrograf de motorsport. La 15 ani, ca simplu spectator, a fost fascinat de spectacolul curselor. Treptat a început să fotografieze evenimentele, încercând să dezvolte un stil propriu care l-a ajutat să se facă remarcat. „Având persoanele potrivite care să mă îndrume, cu susţinerea mentorului meu, Attila Szabo, am reuşit să obțin de la vârste fragede performanţe de care pot fi mândru.' La 18 ani, Flavius a devenit cel mai tânăr fotograf acreditat în Campionatul Mondial de Raliuri şi este ambasador Nikon. În prezent, îmbină prezenţele la competiţiile internaţionale cu participări la principalele evenimente de motorsport din România unde se întâlneşte des şi cu MIMI.
Arta se întoarce pe MIMI
Anul trecut, MIMI a arătat că este mai mult decât un simplu automobil de competiţie – cu prezentarea a şase lucrări de artă pe acoperiş, proiectul s-a autointitulat „Cea mai rapidă galerie de artă din lume'. Arta revine pe MIMI EVO, de această dată în colaborare cu Galeria Galateca, în cadrul Creative Sustainability Week, care are loc în această săptămână la Bucureşti.
Pe 17 mai, de la ora 17:00, în faţa Galeriei Galateca, MIMI EVO primește o lucrare grafică nouă pe acoperiş. Tânărul artist Bogdan Cazacincu va picta live pe pavilionul mașinii, ilustrând temele dezvoltării durabile şi pe a legăturii omului cu natura. MIMI, un proiect de pionierat de automobil electric de curse, cu emisii zero, este perfect potrivit pentru acest proiect. După realizarea proiectului, MIMI va fi expus în faţa Galeriei Galateca până joi, 19 mai.
Galeria Galateca şi Asociația Culturală Neo Art România prezintă în perioada 12–21 mai 2022 ediția-pilot a proiectului CSWeek – Săptămâna Creativității Sustenabile. Aceasta îşi propune să aducă împreună comunități diferite, artişti, industrii creative, mediul corporate, activişti şi ONG-uri, publicul larg, pentru a prezenta inițiative sustenabile pozitive, creatori, expoziții, soluții, reunite pe o platformă a sustenabilității creative.
Poli Auto Fest şi o nouă cursă
Vineri 20 mai, MIMI pleacă spre o nouă etapă în Campionatul de Viteză în Coastă, la Măgherani. Înainte are o oprire la evenimentul Poli Auto Fest, unde, între orele 10.00 şi 13.00, se va prezenta vizitatorilor.
Sâmbătă, 20 mai, Andrei Barbu revine la volanul lui MIMI şi continuă cea mai importantă campanie a proiectului. Echipa Engage Engineering continuă dezvoltarea cu optimizarea sistemului de frânare şi a celui de management termic, iar experienţa acumulată într-o nouă etapă este un nou pas necesar.
Partenerii care susţin MIMI EVO
Ca în orice proiect sportiv, partenerii sunt un element esenţial în susţinerea ascensiunii lui MIMI. MIMI EVO marchează o nouă etapă a parteneriatului tradiţional dintre BMW Group România (BMW Financial Services şi MINI Financial Services) şi UniCredit Leasing, în calitate de finanţator de top pe piaţa din România, o colaborare care se aliniază obiectivelor comune privind sustenabilitatea şi implicarea în promovarea motorsportului. Recent, UniCredit Leasing a lansat pe piaţa locală GoGreen, o nouă alternativă de finanţare care are ca scop, prin structură şi preţ, încurajarea achiziţiei de autovehicule cu impact redus asupra mediului, susţinând astfel şi creşterea segmentului maşinilor eco în parcul auto naţional. De asemenea, anul acesta compania sărbătoreşte al şaselea an de existenţă a echipei UniCredit Leasing Motorsport, un parteneriat prin care compania îşi reafirmă susţinerea unor valori împărtăşite precum performanţa, curajul şi determinarea de a fi cei mai buni.
Mai departe, Renovatio e-charge, cea mai mare reţea de staţii de încărcare din România, va asigura energia MIMI la competiţii, în timp ce Michelin „va încălţa' maşina cu o gamă variată de pneuri – de la soluţii sport de stradă până la gama Michelin Motorsport.
Engage Engineering, un atelier care pregăteşte automobile de curse deosebit de competitive în România, şi-a asumat pregătirea MIMI. Echipa vine cu o experienţă deosebit de bogată, formată în echipa BlueStreamline de Formula Student a Universităţii Transilvania Braşov şi apoi prin pregătirea unor automobile de competiţie excepţionale, cum ar fi maşina campioană în Campionatul de Coastă 2020 sau campioana Romanian Endurance Series 2021.
Andrei Barbu, după ce a fost la comenzile MIMI la prima competiţie oficială din istorie, devine pilotul principal şi va fi prezent pentru întreg sezonul 2022 în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă. Ciprian Lupu este un membru drag al familiei MIMI şi va continua participările în Super Rally, într-un proiect cu partenerul comun Michelin. Sunt planificate şi curse în Campionatul Naţional de Super Rally şi Women Rally.
Un număr de concurs special, 128, o nouă imagine.
În Campionatul Naţional de Viteză în Coastă, MIMI va concura cu numărul 128. Este numărul cu care legendarul Niki Lauda şi-a făcut debutul de motorsport, în aprilie 1968, cu Mini Cooper S. În acel an, Lauda a participat în campionatul de coastă al Austriei, a reuşit locul al doilea în clasă la debut şi cel mai rapid timp pe a doua urcare. Următoarele trei curse cu Mini le-a câştigat, ultima fiind pe ploaie. La mijlocul sezonului, Lauda trecea deja pe o maşină de putere mai mare şi încheia primul an în competiţii cu opt victorii, un loc secund şi un abandon.
Un nou design grafic, creat de artistul Alexandru Mariş, vine în completarea îmbunătățirilor tehnice, unui nou grup de parteneri şi unui nou număr de concurs. Albastru este culoarea dominantă a noului design, alături de elementele distinctive în culoare galbenă specială pentru oglinzi şi acum roll cage. În spate şi lateral, acolo unde este poziţionată şi bateria, se remarcă elemente în formă de fulgere stilizate. Acestea sunt transferate printr-un cablu către partea din faţă, pe capotă, acolo unde este poziţionat motorul, sub forma unor descărcări de electircitate.