Concept Active Tourer: Primul BMW cu tractiune fata

vezi galeria foto

Constructorul german renunta la orice fel de inhibitii si dezvaluie primul exponent al noii sale game de modele cu tractiune fata. Dar revolutia nu se opreste aici. Concept Active Tourer marcheaza alte doua premiere pentru BMW, fiind un minivan de lifestyle cu propulsie hibrida si motor in 3 cilindri.


Mai scund si mult mai aerodinamic decat un monovolum clasic, BMW Active Tourer mizeaza totul pe cartea sportivitatii. Plafonul plonjat si proportiile atent studiate contribuie la obtinerea unui aer interesant de shooting brake cu patru usi, iar blocurile optice fata-spate cu LED-uri si jantele spectaculoase de 20 inci accentueaza caracterul high-tech al masinii. Lung de 3,56 m si inalt de 1,56 m, MPV-ul bavarez are un gabarit similar cu cel al singurului sau rival din clasa premium, Mercedes Clasa B, fiind mai scurt si mai lat cu aproximativ 4-5 cm decat un van compact obisnuit.


Interiorul ne intampina cu un look SF, dar surprinde prin amplasarea extrem de familiara a comenzilor si prezenta unor echipamente intalnite si pe modelele de serie curente. Cele mai bune exemple sunt centrala de comanda iDrive cu ecran de 8 inci si display-ul de 10,25 inci cu tehnologie Black Panel care preia rolul clasicelor ceasuri de bord analogice. Acesta isi schimba cromatica in functie de modul de conducere selectat, Comfort, Sport sau EcoPro, iar aplicatia Seismic Surf cu grafica amuzanta puncteaza soferii atenti la economia de carburant si da indicatii vizuale si vocale pentru obtinerea unui consum ideal. Ambele ecrane folosesc tehnologia Black Panel, pentru un plus de claritate si contrast. Alte premiere sunt acoperisul panoramic „Cool Shade' care devine transparent sau opac prin simpla apasare a unui buton (tehnologie similara Magic Sky Control de la Mercedes) si noul Head-Up Display care nu mai proiecteaza informatiile direct pe parbriz, ci pe o suprafata transparenta din sticla, situata deasupra volanului.



Concept Active Tourer nu este doar primul BMW cu tractiune fata, ci si primul monovolum hibrid de tip plug-in din clasa premium. Propulsia este asigurata de un propulsor pe benzina de 1,5 litri, care antreneaza doar rotile din fata, si de un motor electric care pune in miscare puntea din spate, dar poate misca si de unul singur masina. Puterea totala de 190 CP ii permite noului monovolum bavarez sa accelereze de la 0 la 100 km/h in mai putin de 8 secunde si sa atinga o viteza maxima teoretica de 200 km/h, totul in conditiile unui consum senzational de 2,5 l/100 km in regim mixt si a unui nivel redus de emisii (60 g Co2/km). Noul turbo de 1,5 litri are doar trei cilindri si apeleaza la solutii tehnice de ultima ora: injectie directa, Valvetronic, start&stop si arbore de contraechilibrare pentru un plus de rafinament. Bateriile Li-Ion pot fi incarcate de la prize conventionale, iar autonomia maxima in modul de rulare exclusiv electric poate ajunge la 30 km.


Debutul noului BMW Concept Active Tourer va avea loc peste doar cateva saptamani, la Salonul Auto de la Paris, versiunea de serie fiind asteptata pe piata la inceputul lui 2014, la un pret de pornire de 26.000 de euro.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE