Premieră absolută pentru reţeaua globală a mărcii bavareze: BMW România şi BMW Auto Cobălcescu lansează conceptul avansat numit BMW Digital Service Only. Acesta este un proiect pilot inovativ bazat pe o gamă extinsă de soluții digitale și pune baza unui model pentru alte piețe BMW la nivel global.
Toate soluțiile digitale cunoscute sunt deja oferite în reţeaua de service BMW şi MINI, dar, în premieră, proiectul BMW Auto Cobălcescu le folosește ca bază exclusivă de interacțiune cu clienții. În acest sens, un flux de interacțiune și comunicare bazat pe un spaţiu de recepţie de tip nou au fost optimizate și integrate, incluzând și 20 de locuri de parcare pentru preluarea și predarea mașinilor în service. Pe scurt despre asta este vorba în cazul BMW Digital Service Reception.
Clienții se pot programa, pot să predea maşina, pot comunica cu sistemul de service, pot face plata şi prelua maşina folosind o serie de instrumente digitale, fără a mai fi nevoie de interacţiunea directă cu un recepţioner de service.
BMW Auto Cobălcescu Digital Service Only a fost deschis în fază de testare la începutul acestui an, în urma unei investiţii de peste 500.000 de euro. Noul centru de service se află în vestul Bucureştiului, pe Strada Valea Oltului 15, iar departamentul său de primire şi parcare a fost optimizat pentru modelul de lucru digital only’.
Investiţia include 400 mp service mecanică BMW şi MINI, 150 mp magazie piese, 800 mp curte şi parcare (incluzând 20 de locuri exclusive, pentru primirea și predarea automobilelor). Noul service include patru rampe de lucru, stand frâne, rampă geometrie, banc reparații motoare, maşină dejantat şi maşină echilibrat roţi, presă hidraulică, echipamente diagnoză. Proiectul a creat în primă fază 10 locuri de muncă noi.
Obiectivul pentru primul an este de a deservi în jur de 2000 de clienți, urmârind noi investiții și extinderea capacității de service începând cu anul 2026.
Dan Grigore, General Manager Auto Cobălcescu a declarat: „Experienţa ne-a arătat că aceste servicii digitale sunt foarte bine primite de clienţi. Suntem mândri că putem să ducem totul la un nou nivel şi să construim o premieră absolută pentru reţeaua BMW la nivel global. Avem în portofoliul nostru o marcă premium, aceasta ne obligă constant să dezvoltăm şi să susţinem servicii pe măsură. Acest proiect de pionierat este o confirmare valoroasă a eforturilor noastre.’
Serviciile digitale de interacțiune cu clienții au început să fie introduse la nivelul întregii rețele de service BMW Group România începând deja cu anul 2019. S-au realizat investiţii de peste un milion de Euro în implementarea şi susţinerea acestor servicii, fără a include costurile de dezvoltare realizate la nivel de grup. În acelaşi timp există un efort financiar anual constant în câteva sute de mii de euro la nivelul reţelei de 24 de parteneri de service pentru a asigura funcţionarea acestor sisteme.
În mod remarcabil, interesul clienților din România este foarte mare pentru a folosi instrumente digitale. În ultimul an, de exemplu, cota de interacțiuni digitale cu clienții pentru programare și predarea mașinii s-a dublat și este cu 50% peste media din regiune. Zilnic, la nivelul reţelei de service BMW Group România, se realizează peste 65 de programări pe platformele on-line, se trimit peste 150 de mesaje Smart Video Communicaiton, se fac peste 20 de plăţi BMW Pay şi se înregistrează peste 70 de predări/primi de automobile prin sistemul de seif automat.
Oliver Rademacher, Director General BMW Group România a declarat: „Digital poate să însemne mai bine și mai simplu. Această idee a fost baza unei premiere absolute pentru rețeaua globală BMW. O echipă motivată și deschiderea clienților noștri pentru noile tehnologii au creat oportunitatea să construim un proiect de pionierat. Sperăm că Digital Service Only, pregătit alături de BMW Auto Cobălcescu, să fie model pentru souții similare în alte piețe. Din poziția numărul unu în segmentul premium, venim cu soluţii noi, inovatoare şi, în paralel, creştem capacitatea de service într-un efort de a răspunde mai bine nevoilor clienților noștri.’