Imagini halucinante: așa consolidează Primăria Municipiului București podul Grant

vezi galeria foto

Aceste imagini au fost postate pe pagina oficială de Facebook a Primăriei Municipiului București, ceea ce înseamnă că oficialii se laudă cu lucrările de consolidare pe care le efectuează în prezent la Podul Grant. Alături de fotografiile postate apar și următoarele hashtag-uri #investițiiPMB, #consolidarePodGrant și #CMSPPB.


Actualul Pod Grant a fost finalizat la începutul anilor 80 și a fost construit conform standardelor antiseismice stabilite după cutremurul din 1977. Podul este construit dintr-o structură cu grinzi precomprimate de beton, iar între acestea au fost montate o serie de rosturi de dilatație.

Un rost de dilatație are rolul de a absorbi amplitudinea mișcărilor de contracție – dilatație, datorate diferențelor considerabile de temperatură dintre vară și iarnă, precum și sarcina verticală tolerată din momentul în care vehiculele circulă pe pod.


Postarea de pe pagina oficială a Primăriei Municipiului București include o multitudine de imagini care prezintă muncitorii în timp ce curăță stratul de tencuială de pe grinzile de beton îmbătrânite, însă următoarele două imagini ne captează atenția în mod deosebit, deoarece angajații repară’ rostul de dilatație cu ajutorul unui strat de asfalt aplicat deasupra acestuia.

Citește și:

Uite de ce a renunțat la o colecție de Lamborghini

Rabla 2019 – Când începe programul și care este prima de casare?


Românii optează tot mai rar pentru mașini second-hand

Designerul lui Bugatti Veyron va proiecta mașini pentru Rolls-Royce

Modelele Dacia comercializate în România primesc ediția limitată Techroad

7 din 10 șoferi regretă că au cumpărat o mașină electrică

Primul cuplu căsătorit care câștigă un rally raid la Cupa Mondială

 

După cum era de așteptat, postarea a declanșat o adevărată serie de comentarii memorabile: Mai bine puneați aluat de clătite, jur! Păi așa se repară un rost de dilatație, Bobiță? Eu zic să rămâneți la statui și să nu vă mai băgați la poduri.’


Un alt cititor a comentat: Cu asta vă lăudaţi! Nu sunt nici constructor, nici şofer, dar mă duce şi pe mine capul că rosturile de dilatare nu se acoperă cu asfalt, că asfaltul nu se dilată! Bravos, naţiune, halal să-ţi fie!’.

De asemenea, mulți internauți au luat-o ca pe o glumă proastă: Ahhhh, consolidarea podului Grant se face cu bitum la lopată. Vă mulțumesc pentru această glumă în această după-masă. De mult nu am mai râs așa bine!’, în timp ce alții au început să facă haz de necaz: Mai liniștiți-vă…e bitum made in Dorel. Nu rezistă două ploi, cum să reziste până la vară?’


În cazul în care vă întrebați cum se efectuează o astfel de lucrare ca la carte, clipul următor prezintă etapele înlocuirii rosturilor de dilatație de la viaductul Yverdon din Elveția.

Cu doar o lună în urmă, unul din rosturile de dilatație de pe podul Grant s-a rupt și s-a transformat într-o capcană pentru toate mașinile care circulau în acel moment.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE