Toyota lanseaza a 11-a generatie a compactei Corolla, cel mai vandut model din lume. In cei 47 de ani de la lansarea primei genratii, Corolla a fost cumparata de peste 40 de milioane de clienti.
Designul este punctul de atractie al noului model, linia moderna a caroseriei fiind un pas important spre distantarea de modelele anterioare, prea putin atractive din acest punct de vedere. Noul model este cu 8 cm mai lung decat modelul anterior, masurand acum 4,62 metri. Ampatamemntul a crescut, in acelasi timp, cu 10 cm, ceea ce-i permite sa ofere un spatiu interior generos pentru pasageri.
In interior, regasim plansa de bord masiva de la Auris, singurul punct slab al designului noului model. Aceasta are o linie retro, care contrasteaza neinspirat cu modernitatea exteriorului.
Mai putin incisiva decat cea de la Auris si fara sa ofere un feedback prea bun, directia Corollei este orientata catre confort si mai putin catre performante dinamice. Trenul de rulare este confortabil, cu toate ca, la trecerea peste denivelarile scurte, suspensia se dovedeste usor zgomotoasa.
Nu acelasi lucru se poate spune si despre interior, care este foarte bine insonorizat. Indiferent de motorizare, Corolla este un cruiser excelent, ruland la viteze de autostrada in conditii de confort perfect.
Corolla este oferita cu trei motorizari – doua pe benzina si un diesel, cu puteri intre 90 si 132 CP. Este vorba de unitatea de baza de 1,33 litri/99 CP, cea de varf pe benzina, de 1,6 litri/132 CP, si un diesel de 1,4 litri/90 CP, toate trei fiind versiuni actualizate ale motorizarilor existente in portofoliul Toyota. Cea de 1,6 litri este disponibila, pe langa cutia manuala cu sase trepte, si in combinatie cu o cutie CVT.
Cu prilejul drivetestului organizat in Palma de Mallorca, am condus benzina de 1,6 litri cu ambele cutii de viteze, precum si unitatea diesel. Motorul pe benzina este placut in exploatare si elastic, cu o caracteristica de cuplu care favorizeaza conducerea relaxata. Cutia CVT a fost mult imbunatatita, oferind acum sapte rapoarte prestabilite, astfel ca se simte mult mai apropiata ca si comportament de o cutie automata clasica. Unitatea diesel trage viguros si liniar, dar sub 1500 rpm nu se simte in largul sau. Rafinamentul este, de asemenea, perfectibil, in sarcina vibratiile fiind perceptibile.
Mai multe informatii despre noua Corolla puteti citi in numarul 14 al revistei Auto Bild, pe piata din 25 iulie.