Până la finalul lunii februarie va fi lansată licitația pentru expertizarea întregului lot de 22 de kilometri între Sibiu și Orăștie, deja celebrul tronson de autostradă pe care au apărut fisuri și care s-a închis.
Totodată, Catalin Homor, directorul CNADNR, a precizat că fisurile apărute pe tronsonul de 200 de metri unde a și fost demolat corpul autostrăzii s-au extins în prezent pe încă 300 de metri.
„Până la sfârșitul lunii februarie va fi lansată licitația pentru expertizarea întregului lot de 22 de km. Estimarea pe care am facut-o e ca până la sfârșitul anului vom avea expertiza pe masă și ne vom face o imagine completă asupra calității lucrărilor. În paralel vom lansa o licitație pentru repararea acestui sector de autostradă. Zona unde se află săpătura, zona unde au mai apărut crăpături, toate lucrările și finalizarea sistemului de drenaj și de colectare a apelor pluviale. Programul este ca în luna septembrie să repunem în trafic acest sector de autostradă”, a declarat Cătălin Homor, oficialul CNADNR.
Citește și: Autostrada Orastie-Sibiu rămâne închisă în continuare
„Acea fisură, crăpătura, s-a extins pe 300 de metri. S-au produs niște fenomene de tasare. Conservarea lucrărilor reprezintă alte lucrări. Decât să contractăm lucrări de conservare mai degrabă contractăm lucrări de remediere. Riscul să se mai extindă este mic. Acolo, în zona respectivă unde au apărut crăpăturile, există o secțiune de corp a autostrăzii, o stratificație puțin atipică față de restul autostrăzilor. Lucrările nu au fost respectate întocmai. Există un strat de piatră spartă ce nu a fost executat conform proiectului. Acest strat se regăsește doar pe acești circa 600 de metri. Noi ne așteptăm să nu se mai extindă și să rămână izolată pe acea secțiune. Dacă se constată și alte deficiențe se va interveni. Până pe 1 martie vrem să lansăm licitația pentru reparații”, a completat oficialul CNADNR.
Conferința de presă CNADNR cu privire la autostrada Sibiu – Orăștie
Via | HotNews