Oferta Jeep Avenger cuprindea deja versiuni cu motor termic și versiuni electrice, dar lipsea o propunere cu propulsie hibridă. Ei bine, începând cu acest final de toamnă, problema s-a rezolvat. Marca americană a lansat varianta Jeep Avenger e-Hybrid, dotată cu un grup motopropulsor de tip mild-hybrid care include motorizarea turbo cu benzină de 1,2 litri și un motor electric integrat la nivelul cutiei de viteze.
Resursele de forță motrice pe care le furnizează grupul motopropulsor 1.2 MHEV și motorul electric ajung la roți prin intermediul unei cutii de viteze cu dublu ambreiaj și 6 trepte numită e-DCS6. Energia electrică pusă deoparte în bateria specifică lui Jeep Avenger e-Hybrid în diferite faze ale deplasării poate să ofere un cuplu suplimentar la viteze mici și o reducere cu 15% a consumului. În condiții de trafic urban, Jeep Avenger e-Hybrid rulează mai mult de 50% din timp în modul 100% electric.
Eric Laforge, directorul mărcii Jeep în Europa, a declarat: ‘Istoria Jeep în ceea ce privește vehiculele versatile întruchipează libertatea de a alege a clienților, reflectând angajamentul mărcii față de diversitate în gama sa extinsă de vehicule. Noul Jeep Avenger e-Hybrid reprezintă primul pas spre electrificare ca vehicul eco-friendly, conceput și promovat în mod intenționat ca o alegere pertinentă pentru un spectru larg de clienți, care sunt în continuare în căutare de capabilități, stil, tehnologie de ultimă generație și confort într-o dimensiune compactă’.
Motorul electric îmbunătățește eficiența și plăcerea de a conduce, permițând vehiculului să se deplaseze cu motorul cu ardere internă oprit în anumite situații. Acest mod poate fi activat în timpul deplasării în oraș la o viteză mai mică de 30 km/h, rezultând până la 1 km de autonomie în modul complet electric pe drumurile urbane și extraurbane dacă se menține un regim de rulare constant, atunci când șoferul eliberează pedala de accelerație (coasting) sau la coborâre, chiar și pe autostradă, economisind combustibil.
Tehnologia avansată este prezentă și în procesul de pornire a motorului, fiind reprezentată de un electromotor electric antrenat prin curea (BSG- Belt Starter Generator). Respectiva soluție tehnică permite o armonizare fină între motorul cu ardere internă și motorul electric, menținând în același timp o funcționare silențioasă. Cheia performanțelor lui Jeep Avenger e-Hybrid constă în sinergia obținută între motorul cu ardere internă de 1,2 litri (3 cilindri, capabil să dezvolte până la 100 CP), bateria litiu-ion de 48 V și cutia de viteze inovatoare cu dublu ambreiaj și 6 trepte având motor electric integrat. Acest motor electric contribuie în sistem cu o putere de 21 kW (29 CP).
Puterea electrică pură este utilă și pentru funcția e-creeping, care permite o serie de mișcări scurte de înaintare fără a acționa accelerația, ceea ce este benefic în situații precum blocajele din trafic (e-queueing). Vehiculul poate fi, de asemenea, parcat în mod 100% electric (e-parking). În plus, această tehnologie permite recuperarea energiei în timpul decelerării și acordarea libertății de reîncărcare automată prin frânare regenerativă, eliminând necesitatea încărcării la priză.
În condiții de conducere tipice, sistemul hibrid este setat pentru o eficiență optimă a consumului de combustibil, obținând o reducere de până la 15% a emisiilor de CO2 în comparație cu un motor cu combustie cu transmisie automată. Acest lucru este realizat în continuare prin intermediul ciclului Miller, rezultând emisii de CO2 estimate între 111 și 114 g CO2/km, ceea ce îl poziționează favorabil în cadrul categoriei sale.
Jeep Avenger e-Hybrid este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 11 s. Intervenția electrică la startul fazelor de accelerație atenuează efectul ‘turbolag’ și asigură un răspuns spontan. Pe e altă parte, în modul pur electric de pornire de pe loc, motorul cu combustie este activat doar atunci când este nevoie de putere suplimentară.