Cum ar putea arăta noua Dacia Sandero – apariția viitoarei generații nu ar trebui să fie serios afectată ca urmare a sincopei economice datorate pandemiei de coronavirus.
Citește și:
Dacia Arkana – un nou suv coupe produs la Mioveni?
Mașina este definitivată din punct de vedere tehnic și stilistic, în prezent având loc ultimele faze de testare intensivă. Cumva, este o șansă binevenită a mărcii românești de a avea pregătită de atac o serie nouă de modele, ceea ce vine tocmai bine pentru momentul relansării domeniului economic.
Dacia Sandero 2021 este un automobil care se va face repede remarcat pe piața europeană, având acele calități care se potrivesc perfect preferințelor unei clientele dispuse să aloce doar resurse măsurate achiziției unui vehicul nou. Aceste imagini au fost realizate pe baza informațiilor obținute de redactorii Auto Bild România. Reproducerea acestor imagini generate pe computer exclusiv pentru Auto Bild România este interzisă fără acordul scris al redacției noastre.
Noua Dacia Sandero – platformă comună cu Clio
Dimensiunile sale sunt discret mai mari față de ale generației actuale, sub caroseria noii generații Sandero găsindu-se o altă platformă tehnică. Vorbim despre platforma CMF-B, deja cunoscută de la cea de-a cincea generații Renault Clio. Aici avem de-a face cu un salt semnificativ, din moment modelele Sandero aflate în producție se bazează pe platforma celei de-a doua generații Clio.
Dincolo de asta, iată de ce este viitorul Sandero o mașină deosebit de interesantă: acest nou hatchback familial de clasă – teoretic – mică a fost dimensionat într-o manieră care îl apropie mult din punct de vedere practic de așteptările legate de un hatchback de clasă compactă.
În timp ce prețul său și o parte dintre materialele de finisare rămân în limitele caracteristice mărcii Dacia, ergonomia este clar mai bine studiată, ca și aspectul designului interior. Punct important de interes: pentru prima oară în istoria mărcii, ecranul multimedia de pe consola centrală se află în partea de sus a acesteia. Faptul este de natură să înlesnească atât vizualizarea, cât și utilizarea sa.
Noua Dacia Sandero – motorizări
Oferta motorizărilor va include versiuni cu benzină având o configurație cu 3 cilindri în linie, dar și un turbodiesel cu 4 cilindri. Nu este exclusă adoptarea farurilor cu tehnologie LED pentru faza scurtă, însă această opțiune va ajunge doar pe echipările superioare.
Bineînțeles, noul Sandero va fi propus și într-o variantă de tip crossover, în continuarea tradiției variantelor Sandero Stepway, care au avut un succes considerabil încă de la prima generație. Asemenea prototipuri au fost deja observate în timpul testelor derulate în Europa.
La vârful gamei ar putea fi propus grup motopropulsor Renault E-Tech de tip mild-hybrid, compus dintr-un motor cu benzină aspirat de 1,6 litri și un starter-generator, iar puterea totală a sistemului ar putea chiar să atingă 140 CP. O asemenea versiune de motorizare este așteptată deoarece marca Dacia va trebui să își reducă emisiile de CO2 la nivel de flotă.
Nu vor lipsi motorizările TCe și SCe, actualizate în linie cu ce s-a întâmplat în cazul „vărului' Clio din gama Renault. Oferta de transmisii va fi și ea preluată de la fratele Clio, posibil cu mici modificări specifice pentru așteptările de la gama Dacia.
Din familia noii Dacia Sandero urmează să facă parte o nouă generație Logan și un break Logan MCV. Prețurile noului Sandero vor fi ceva mai mari decât cele actuale, însă doar cu sume de ordinul a 200-300 de euro, așa cum s-a întâmplat cu generațiile precedente.
Ne așteptăm ca noul model să debuteze comercial în 2021 și să fie prezentat în ultima parte a acestui an.