Renault, compania care produce Dacia, a fost extrem de afectată pe piața mioritică de eliminarea taxei timbrului de mediu. „Piaţa maşinilor noi ar fi fost cu 20% mai mare dacă timbrul de mediu ar fi fost păstrat', a explicat directorul comercial al Renault Romania.
Hakim Bouthera, directorul comercial al Renault Romania, a atras atenția că mulți români s-au reorientat către mașini second-hand atunci când statul a fost obligat de Uniunea Europeană să elimine timbrul de mediu.
De ce vitezometrul arată alte valori faţă de viteza reală de deplasare
Ce mașină are VIORICA DĂNCILĂ! Nu te așteptai la asta!
Simona Halep iubește mașinile. Ce super mașini are în garaj
Anul trecut, în România, piaţa maşinilor noi a fost de numai 150.000 unităţi, în timp ce cea a maşinilor second-hand a fost de 560.000 unităţi, incluzând şi vehiculele utilitare.
„În general sunt maşini noi cu nivele de echipare inferioară şi piaţa românească ar trebui, dat fiind că şi veniturile au crescut şi că economia creşte, să aibă un nivel în jurul a 250.000 de maşini/an. Suntem însă departe de acel nivel', a explicat Bouthera conform 0-100.hotnews.ro.
Cine mai e ca el? Toți au râs de posesorul unui Ferrari din București!
Fostul șef de la Ferrari, vești despre Michael Schumacher
Avertisment de la fostul șef al ANAF: PSD pregătește blocarea restituirii taxei auto
Totodată, directorul Renault apreciază utilitatea programului Rabla și atrage atenția asupra faptului că mașinile second-hand nu sunt mereu o afacere bună: „Un cumpărător care-şi ia un model second-hand bine echipat poate ajunge să constate în doi-trei ani că îl va costa mult să facă verificările şi să întreţină maşina. Acest lucru îl va afecta pe client. fiindcă ar putea să descopere că nu poate gestiona cheltuielile după câţiva ani şi îi va părea rău de achiziţie'.