Cum se cumpărau mașinile în perioada comunistă

În perioada comunistă, prezența banilor nu era o condiție suficientă pentru a avea un automobil. Tocmai de aceea, pe „vremea cealaltă” se făceau tranzacții auto dubioase.

Nu oricine putea avea un ARO sau chiar o Dacie. Maşina de teren a românilor se putea obţine doar cu aprobare de la Partid. Multe dintre aprobări se vindeau pe „sub mână”.

Pentru a avea o Dacie, doritorii erau nevoiți să se înscrie pe o listă de aşteptare, unde puteau să stea la coadă şi patru-cinici ani. Existau însă cazuri când mașinile erau livrate imediat, prin intervenții, dar pe o sumă aproape dublă.

De ce în perioada comunistă se circula alternativ duminica? Cine avea voie să circule liber?

Astfel, dacă o Dacie costa 70.000 de lei, ea era vândută pentru 120.000 de lei de cel ce tocmai primise aprobare și, deși rămânea fără automobil pentru următorii cinci ani, se bucura de un profit considerabil.

5 lucruri mai puțin știute despre circulația autovehiculelor în România comunistă