Kia Corporation și-a reafirmat angajamentul de a deveni un lider în mobilitatea sustenabilă, prezentându-și planul până în 2030, în cadrul evenimentului „CEO Investor Day 2022'. Traseul de parcurs se bazează pe strategia „Plan S' anunțată de Kia pentru prima dată în 2020.
De asemenea, Kia a anunțat mai multe obiective cheie pentru 2030. Aceste direcții principale includ: accelerarea electrificării și atingerea vânzărilor anuale de 1.2 milioane de unități de automobile 100% electrice (BEV) până în 2030; atingerea a 4 milioane de unități vânzări anuale de automobile până în 2030, inclusiv peste 2 milioane de modele eco-friendly; extinderea caracteristicilor „connected car' și a tehnologiilor de conducere autonomă la toate automobilele noi.
În cadrul evenimentului „CEO Investor Day', Ho Sung Song, Președinte și CEO al Kia Corporation, a declarat: „Kia a trecut printr-o transformare la scară largă, care a inclus schimbări în viziunea corporativă, logo, produs, design și strategie. Pentru a realiza viziunea companiei de a deveni un furnizor de soluții de mobilitate sustenabilă, ne vom concentra pe accelerarea tranziției către modelele de afaceri viitoare. Vom deveni și mai orientați către client în abordarea noastră și vom urmări o transformare dinamică, menținând în același timp operațiuni de afaceri solide.'
Gama de modele electrice urmează să se extindă la 14 modele în 2027
Începând din 2023, Kia intenționează să lanseze cel puțin două automobile electrice pe an și să construiască o gamă completă de 14 automobile 100% electrice până în 2027. În comparație cu planul anterior de a lansa 11 modele până în 2026, Kia va adăuga două modele pick-up – un pick-up electric dedicat și un model strategic pentru piețele emergente – plus un model electric entry-level.
Kia intenționează să-și reafirme leadership-ul pe piața EV prin automobilul său electric de top EV9, care va fi lansat în 2023. EV9 este un SUV de clasă mare, cu o lungime totală de aproximativ 5 metri, se mândrește cu o accelerație excelentă de la 0-100 km/h în cinci secunde și o autonomie de aproximativ 540 km cu o încărcare completă a bateriei. De asemenea, poate oferi o autonomie de 100 km cu o încărcare în doar șase minute.
EV9 va include, de asemenea, servicii OTA (Over the Air) și FoD (Feature on Demand) care vor permite clienților să achiziționeze selectiv funcții software. În plus, va fi primul model care va fi echipat cu tehnologia avansată de conducere autonomă AutoMode de la Kia.
Kia intenționează să atingă vânzări de 1.2 milioane de automobile electrice în 2030
Datorită noilor modele precum EV9, Kia își propune să crească vânzările automobilelor sale electrice. Începând cu vânzări de 160.000 de automobile electrice în acest an, Kia își propune să vândă 807.000 de unități în 2026 și 1.2 milioane în 2030 – o creștere de 36% față de obiectivul pentru 2030 anunțat în cadrul evenimentului „CEO Investor Day' de anul trecut. Kia estimează că peste 80% din vânzările sale de automobile electrice vor veni în 2030 din Coreea de Sud, America de Nord, Europa și China, automobilele electrice având o cotă de 45% din vânzările totale Kia pe aceste piețe majore.
Coreea de Sud va servi ca un hub global pentru cercetare, dezvoltare, producție și livrare de automobile electrice, în timp ce alte unități de producție globale vor produce automobile electrice strategice pentru fiecare piață. În Europa, de exemplu, automobilele electrice de clasă medie și mică vor fi produse începând cu 2025. În Statele Unite, unde SUV-urile și pickup-urile de dimensiuni medii sunt populare, versiunile electrice ale acestor modele vor fi produse la nivel local din 2024. În China, Kia intenționează să introducă modele electrice de dimensiuni medii începând cu anul viitor, iar India intenționează să producă modele electrice de dimensiuni medii și entry-level începând cu 2025.
Kia intenționează să stabilească o strategie privind cererea și furnizarea de baterii și să modernizeze tehnologia bateriilor, deoarece cererea este de așteptat să crească semnificativ de la 13 GWh la 119 GWh în 2030, datorită creșterii vânzărilor de automobile electrice. Kia intenționează să obțină celule pentru baterii prin parteneriatul cu o companie indoneziană și va stabili simultan un sistem stabil de cerere și aprovizionare cu baterii prin externalizarea către companii globale de profil. În plus, compania intenționează să crească densitatea energetică a bateriilor sale cu 50% până în 2030 și să reducă costurile sistemului cu 40%.
Kia va lansa primul său model dedicat (PBV) în 2025, când se așteaptă ca piața automobilelor PBV să se maturizeze. Primul automobil PBV dedicat va avea dimensiuni similare cu un automobil de dimensiuni medii, cu scalabilitate proprie. Cu acest model, Kia își propune să ofere confortul suprem și să ofere o durată de viață de 600.000 de kilometri prin aplicarea funcțiilor OTA și a tehnologiei de conducere autonomă pentru a reduce costurile de operare ale proprietarilor de afaceri.
Pe măsură ce piața automobilelor PBV crește, Kia intenționează să-și extindă treptat gama de la automobile PBV micro la cele de dimensiuni mari, care pot oferi o alternativă la transportul public sau chiar pot fi folosite ca birouri mobile.
De asemenea, Kia va participa activ la proiectele de ultimă generație ale Hyundai Motor Group, cum ar fi Advanced Aviation Mobility (AAM) și robotică. În mod specific, Kia intenționează să se concentreze pe crearea de sinergie între eforturile AAM ale Grupului și propria afacere PBV.