V-ați întrebat vreodată cum ar arăta o Dacia 1300 care să îmbrace materialele și tehnologia modernă? Și care să fie un produs high-end? Iată o propunere.
Citește și:
Oricât de multe lipsuri ar fi avut Dacia 1300 la vremea ei, există ceva ce o ține în continuare în sufletul nostru: nostalgia. Mulți au învățat să conducă o mașină pe un 1300. Pentru mulți, aceasta a fost prima mașină. Pentru aceași, a fost mașina pe care au învățat mecanică. Așa că oricâte glume am face pe seama ei, le facem ca pe seama unui prieten drag.
Între timp — adică de la 1300 încoace — Dacia a trecut printr-o transformare impresionantă, iar produsele oferite acum sunt cumpărate în toată lumea (chiar dacă pe alocuri cu alte nume). Acum, pe lângă un sedan, Dacia mai are în gama de oferte și un MPV, un SUV și un hatchback. Și, în curând, o electrică!
Un grafician talentat pe nume Alexandru-Călin Țicărat s-a întrebat cum ar fi arătat, totuși, o Dacia 1300 într-un univers contemporan, însă unul în care producătorul mioritic ar produce autoturisme high-end? Răspunsul său este Dacia Sentry, pe care o vedem în galeria de mai sus.
„Țelul meu pentru acest proiect a fost să-mi imaginez noua Dacia sedan potrivită pentru următorul deceniu ținând cont de trendurile moderne. (…) De asta am decis să-mi concentrez atenția către un sedan sportiv cu cinci locuri, propulsat de energie electrică’, a scris Alexandru-Călin în descrierea proiectului. Termenii care au stat la baza mood-board-ului lui Alexandru au fost „înfocat’, „emoționat’, „reconfortant’, „neted’ și „abstract’. Nu sunt chiar adjectivele care au stat la baza originalului 1300, însă cu siguranță pot fi folosiți în asociere cu Sentry.
Autorul nu detaliază partea tehnică, deci nu știm ce motor/motoare și-a imaginat sub formele puternic alungite ale lui Sentry, însă conceptul este cu siguranță unul care inspiră îndrăzneală. În special montantul A, care plonjează teribil de mult către spate.
Practic, te invităm să analizezi și tu schițele și randarea finală și să ne spui ce anume îți place cel mai mult la Sentry. Pentru noi ar fi partea frontală și modul în care detaliile acesteia amintesc de forma farurilor unei clasice 1300.