Cel mai mare, mai greu și mai înălțat model din gama Dacia ajunge acolo unde nu a fost niciodată proiectat s-o facă: pe circuit. Se descurcă? Se descurcă…
Citește și:
Dacia Duster, așa cum n-ai mai văzut-o: pregătită pentru off-road extrem
Drifturi pe zăpadă cu Dacia Duster? Se poate. Dar ce rost ar avea? (VIDEO)
Dacia Duster GPL ajunge și în România, cu prețuri promoționale Rabla 2020
Cel mai iubit model Dacia sărbătorește un număr rotund! Duster la 500.000 de unități
Există vreun lucru pe care să nu poată să-l facă Dacia Duster? SUV-ul din Mioveni pare că poate să răspundă oricărei provocări — dedicată mașinilor din clasa sa, firește. Nu este cel mai bine finisată mașină de pe piață, sau cea mai (introdu tu aici un atribut), însă raportul ofertă/preț o transformă într-un pachet atractiv, lucru demonstrat de cifrele de vânzări.
Și când am zis „oricărei provocări’ ne-am referit, de fapt, la calitățile sale în off-road. Pe circuit nu ne-am fi gândit niciodată să o ducem, din oricare din motivele următoare: 1) etajarea transmisiei nu încurajează în niciun fel un comportament sportiv, 2) este înaltă și nu are amortizare adaptivă, sau sisteme sofisticate de prevenție a ruliului. Am mai fi și altele, de la direcție la susținerea laterală a scaunelor etc.
Însă cineva — anume băieții de la Dacia Duster Trails — nu doar că s-a gândit să o ducă pe circuit, dar au și făcut-o. Dusterul lor pare cu atât mai puțin pregătit pentru activități dinamice pe asfalt: are o gardă la sol înălțată cu 3,5 cm, peste cei 21 cm disponibili din standard. Motorul dCi de 1,5 litri a crescut în putere, are aici 130 CP și 300 Nm. O mașină care pare foarte pregătită de off-road.
Vă lăsăm pe voi să trageți concluziile.