Deja nu mai este un secret că Dacia Duster primește un nou motor. Propulsorul TCe 100 de un litru înlocuiește vechea unitate 1.6 SCe de 115 CP și se laudă cu un consum scăzut de combustibil.
În urmă cu aproximativ o lună, am aflat prețul de pornire al versiunii Acces pentru piața din Slovacia. Clienții de acolo își pot achiziționa versiunea de bază a SUV-ului românesc pentru doar 9.990 de euro. Pe piața auto din Franța, prețul de pornire al versiunii de bază (Acces) cu propulsorul 1.0 TCe este de 12.490 de euro, în timp ce versiunea Essentiel pornește de la 14.500 de euro. Ne putem aștepta la prețuri similare și pe piața locală.
Chiar dacă este versiunea de bază, aceasta vine dotată cu asistență la frânarea de urgență (AFU), ESP, computer de bord, geamuri electrice față, asistent la pornirea din rampă, sistem de monitorizare a presiunii din pneuri precum și airbaguri frontale, laterale și cortină. Bancheta din spate beneficiază de sistemul Isofix, iar închiderea mașinii este centralizată.
Din punct de vedere tehnic noul motor are la bază propulsorul de 1,3 litri folosit deja în gama Renault și Dacia. Unitatea este echipată cu distribuție pe curea dințată. Motorul cu trei cilindri este mai ușor și mai compact și a fost deja instalat sub capota noii generații a lui Renault Clio.
Noul motor are o capacitate de 999 cmc și oferă o putere maximă de 100 de cai-putere la 5.000 rpm. Cuplul maxim este de 160 Nm, această valoare fiind atinsă la 2.750 rpm. Motorizarea respectă noile norme de emisii, dar reușește acest lucru chiar și fără un filtru de particule.
Cel mai ieftin Duster vine dotat și cu un mod Eco, iar consumul mediu se situează între 5,5 și 5,6 l/100 km (conform ciclului de testare WLTP). Rezervorul mașinii are o capacitate de 50 de litri, ceea ce înseamnă că ar fi posibilă o autonomie maximă de 900 de kilometri.
În materie de performanțe, Dacia Duster cu noul propulsor TCe 100 accelerează de la 0 la 100 km/h în 12,5 secunde, iar acul vitezometrului se oprește în dreptul valorii de 168 km/h. Tracțiunea este pe puntea față, iar transmisia este manuală cu cinci trepte.
Masa proprie variază între 1.191 și 1.275 de kilograme în funcție de versiunea de echipare, iar masa maximă autorizată este de 1.725 de kilograme.
Dacia Duster TCe 100 poate tracta o masă remorcabilă cu sistem de frânare de maximum 1.100 de kilograme sau o remorcă fără sistem de frânare cu o greutate maximă de 630 de kilograme.