Un împătimit al mărcii Dacia a dus un Logan pe culmile sportivității: l-a transformat în… Logan RS, o familistă cu peste 300 de cai-putere!
Citește și:
Noul Sandero RS – motor de 150 CP şi peste 200 km/h viteza maximă
„Dacie, deschide!': așa intră un adolescent în mașina sa, o Dacia 1300 (VIDEO)
Culmea norocului: Un Logan a luat foc chiar lângă autospeciala de pompieri
Un Logan MCV condus cu 180 km/h a provocat haos pe autostradă. Cine e şoferul inconştient
A încercat să pornească Loganul, a băgat cheia în contact și mașina a explodat (VIDEO)
Este dificil să faci o mașină sport în ziua de astăzi, în special dacă ești un producător poziționat în segmentul smart buy, cum este Dacia. Aici totul este calculat la șfanț, iar în unele piețe (cum ar fi cea europeană) reglementările de noxe și emisii îți distrag atenția mai degrabă la cum să faci mașina mai economică și fiabilă.
Însă asta nu înseamnă că o mașină, chiar și Dacia, nu poate fi transformată într-o sportivă desăvârșită dacă ești dispus să cheltui câțiva bani în modificarea sa. Iar proprietarul acestui Logan a fost dispus; foarte dispus. Probabil că nici el nu știe suma totală cheltuită, însă cert este că rezultatul se încadrează în categoria „remarcabil'.
Totul a pornit de la un Logan din 2007 (produs în România), pe care tânărul împătimit a început să monteze piese de Renault Mégane RS. Și când zicem piese nu ne referim la abțibilde, ci, în primul rând, la motor și transmisie. Șasiul a primit apoi câteva „retușuri', adică arcuri mai rigide și bare anti-ruliu. Proprietarul se laudă acum că Loganul său are peste 300 de cai-putere, și nu există motive să nu-l credem: e suficient să dai play și să asculți motorul L4 de 2,0 litri cum pufăie prin valva de blow-off.
Și pentru că un Logan, prin poziția la volan pe care o oferă în versiune standard, este imposibil de condus în stil sportiv, proprietarul a făcut câteva modificări și aici: scaune-scoică, volan sport îmbrăcat în Alcantara și – de ce nu? – restul habitaclului îmbrăcat în Alcantara. Loganul are acum și aer condiționat automat și pornire de la buton. Și, firește, sistem audio cu subwoofer care ocupă jumătate de portbagaj.
Poate că nu-i mai încap acum la fel de multe cumpărături în portbagaj, dar la 300 de cai-putere poți face două drumuri, la o adică…