Dacia Logan și Sandero au fost testate de EuroNCAP în aprilie 2021.
Noile generații ale celor două modele au fost testate împreună cu Skoda Enyaq iV și Volkswagen ID.4. Toate cele patru modele testate erau echipate cu pachetele standard de siguranță din gama fiecăruia.
În urma testelor EuroNCAP, Skoda Enyaq iV și Volkswagen ID.4 au primit cinci stele de siguranță. Între timp, cele două modele Dacia, Logan și Sandero, au primit două stele de siguranță conform criteriilor din 2021.
Dezastru la EuroNCAP: O stea pentru Jeep Wrangler și zero pentru Fiat Panda
Reprezentanții EuroNCAP au specificat că modelele Dacia s-au descurcat ‘onorabil’ din punctul de vedere al structurii de siguranță, iar comportamentul doar pentru acestea le-ar fi adus un punctaj de patru stele de siguranță. Însă, noile criterii de siguranță aplicate de EuroNCAP vizează o pondere crescută a sistemelor de siguranță activă, ceea ce nu mai permite un punctaj final de patru sau chiar trei stele de siguranță fără respectivele sisteme electronice menite să prevină un accident rutier.
EuroNCAP: Nicio mașină vândută astăzi nu are capacități de conducere autonomă
În acest context, cele două modele Dacia testate de EuroNCAP în aprilie 2021 au primit două stele de siguranță la punctajul general. Depunctarea suferită de ambele modele a fost cauzată de faptul că sistemul de frânare autonomă de urgență are capacitatea de a recunoaște doar alte autovehicule, nefiind pregătit să detecteze bicicliști sau pietoni. O altă depunctare aplicată ambelor modele Dacia a venit pe fondul lipsei unui sistem de asistență la menținerea benzii de rulare, de asemenea important pentru prevenirea accidentelor și cu o pondere importantă pentru EuroNCAP.
Deoarece Logan, Sandero și Sandero Stepway împart structura și tehnologiile de siguranță, cele trei modele au același calificativ de siguranță. În urma testelor derulate de EuroNCAP, Daciile noi au primit 70% din punctele disponibile pentru protecția ocupanților adulți, 72% din punctajul disponibil pentru protecția copiiilor, 41% pentru protecția utilizatorilor de drum vulnerabili (pietoni, bicicliști, motocicliști) și 42% din totalul punctelor disponibile pentru nivelul de echipare cu sisteme de siguranță active și comportamentul respectivelor sisteme în cadrul testelor standardizate.
Sunt mai sigure noile modele Dacia decât predecesoarele lor?
Cele două mașini de la Dacia testate de EuroNCAP în aprilie 2021 sunt mai sigure din punctul de vedere al siguranței pasive decât au fost vreodată modelele acestei mărci, dar în ciuda acestui avans, nu pot obține un punctaj general mai mare de două stele din cauza lipsei unor capacități de siguranță activă.
Ce este siguranța activă și ce este siguranța pasivă?
La fel ca și până acum, elementele de siguranță pasivă sunt cele care au rolul de a ține ocupanții în siguranță în cazul în care are loc un impact, în timp ce elementele de siguranță activă au rolul de a preveni un impact. Cele din urmă au o pondere mai ridicată în punctajul final EuroNCAP în urma actualizării criteriilor de testare și de acolo provine această depunctare suferită de modelele Dacia și de altele care nu au în echiparea standard dotări avansate de siguranță activă.
Pentru o clarificare și mai bună a acestor termeni, structura de siguranță a unei mașini – inclusiv caroseria, intră la capitolul siguranță pasivă, împreună cu airbag-urile din dotare, a centurilor de siguranță cu pretensionare și limitator de sarcină, precum și a oricăror alte elemente făcute să funcționeze într-un mod anume în caz de impact. Inclusiv airbag-ul pentru pietoni este o dotare de siguranță pasivă.
Rezultate EuroNCAP: Trei stele de siguranță pentru Suzuki Jimny
În cazul dotărilor de siguranță activă, vorbim aici despre sisteme care asistă șoferul la menținerea benzii de rulare, sisteme care pot frâna singure dacă detectează un impact iminent cu un autoturism/pieton sau biciclist, precum și sisteme care avertizează șoferul privind nivelul său de atenție la drum și alte asemenea.
Cum s-au comportat Dacia Sandero și Dacia Logan 2021 la testele EuroNCAP