Dacia 1410 Sport, coupe realizat pe baza platformei tehnice Renault 12/Dacia 1300 al cărui prototip a fost prezentat în 1979, a rămas fără succesiune în actuala gama Dacia.
Citeşte şi:
Metodă nouă de furt: de ce se pune o sticlă de plastic la roata mașinii
Referitor la planurile de dezvoltare destinate mărcii românești, trebuie să ştim că proiectul X90/Dacia Logan (prima generație) a inclus și un studiu de coupe. Şi un astfel de model nu ar fi fost deloc o idee rea, ținând cont că subcompactele „de buget' din seria Logan erau adresate într-o bună măsură tinerilor. Mai punem în ecuaţie şi faptul că o variantă sportivă acționează ca un vector de imagine pentru întreaga serie.
Indiferent care au fost motivele deciziei contra, cert este Dacia Logan nu a mai ajuns să fie produsă și în varianta coupe schițată inițial.
Sursa: autocompendium.com / Alexandru Şincan
O rază de speranţă pentru fanii Dacia a apărut atunci când Renault a lansat pentru piaţa din America de Sud o versiune sportivă a gamei Sandero. Divizia Renault Sport şi-a pus amprenta pe noul model imprimându-i celebrul ADN al companiei născut la Dieppe. Chiar dacă nu mai era vorba de un coupe pe modelul Sandero RS a fost montat un propulsor de 2.0 l şi 145 CP. Cu o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 8,4 secunde şi o viteza maximă declarată de producător de 200 km/h, cu siguranţă ar fi fost o opţiune interesantă şi pentru piaţa europeană.