Firma de consultanță Brand Finance a întocmit raportul anual privind cele mai valoroase branduri românești, ediția 2019. Primele 9 clasate au avut parte de creșteri economice impresionante în ultimul an, iar Dacia se numără printre ele.
Brand Finance, cea mai mare firmă independentă globală în consultanța de evaluare și strategie de brand, a realizat și anul acesta topul celor mai valoroase companii românești.
Deloc surprinzător, Dacia este – pentru al treilea an consecutiv – cel mai valoros brand din România. Constructorul auto din Mioveni are o valoare estimată la 1.320 milioane de Euro, cu 6% mai mare decât cea de anul trecut.
Cu o creștere de 27,5% față de 2018, platforma de e-commerce eMAG a reușit să obțină medalia de argint în acest top. Magazinul online înființat în 2001 are în prezent o valoare de 584 milioane de Euro.
Podiumul brandurilor românești este completat de retailerul Dedeman, cu o valoare de 405 milioane de Euro. O performanță notabilă în dreptul acestei firme este faptul că rămâne cel mai valoros brand cu acționariat 100% românesc.
Citește și:
SUPER licitaţie ANAF: Audi A6 Quattro şi Volkswagen Passat la preţuri de Logan second
Poliţiştii la VÂNĂTOARE! Se dau AMENZI de 5800 lei după verificarea TALOANELOR
Un șofer care GONEA cu 180 km/h cu un Logan a făcut PRĂPĂD pe autostradă! Resturile de mașini se întind pe…
COD RUTIER 2019. Motive de bucurie pentru ŞOFERI! Iată noua LEGE
IAR se modifică REGULILE pentru obținerea ITP! Toți ȘOFERII trebuie să știe ASTA
Revenind la domeniul auto, Dacia este bine poziționată și în unele clasamente globale, reușită cu care nu se pot lăuda multe companii autohtone. Spre exemplu, constructorul din Mioveni ocupă locul 59 în clasamentul Brand Finance Auto 2019. Liderii acelui top sunt Mercedes-Benz (60.355 milioane de dolari), Toyota (52.291 milioane de dolari) și Volkswagen (41.739 milioane de dolari).
Performanțele înregistrate de Dacia se explică prin cererea tot mai mare de care se bucură modelele românești în plan european. Recent, Dacia a avut parte de cele mai bune vânzări din ultimii 10 ani și a depășit un prag istoric pe piața auto continentală.
„Brandurile puternice cresc cu mult peste ritmul economiei naționale, iar companiile cu branduri puternice creează valoare chiar și când creșterea economică încetinește. Se conturează o dinamică solidă a brandurilor românești de top, care le pregătește pentru provocările viitorului‘, comentează David Haigh, director executiv al Brand Finance.
Clasamentul complet întocmit de Brand Finance și analize detaliate ale statisticilor pot fi consultate în format PDF la acest link.
Sursa: Brand Finance / Sursa foto: 123RF.com