Debut al electromobilității în industria auto românească: Ford Puma Gen-E, noua tentație 100% eco de la Craiova!

LICENSE EXPIRES: 2027-12-02 - LICENSE BY: Makerhouse LICENSE SCOPE: B - All non-broadcast digital and online media. REGION: Europe COPYRIGHT AND IMAGE RIGHTS: This content is solely for editorial use and for providing individual users with information. Any storage in databases, or any distribution to third parties within the scope of commercial use, or for commercial use is permitted with written consent from Ford of Europe only.

vezi galeria foto

Oferta seriei Ford Puma tocmai a fost extinsă cu versiunea complet electrică numită Ford Puma Gen-E. Aceasta este asamblată în uzina de la Craiova, alături de variantele Puma deja cunoscute. Cumva paradoxal: sub marcă românească este de ceva ani încoace disponibil BEV-ul Dacia Spring (clasă mini) care este fabricat în China, situație în care Ford Puma Gen-E (clasă mică) devine primul BEV fabricat în mare serie de industria auto din România, deși nu sub o marcă românească.


Noul sistem electric de propulsie din dotarea lui Ford Puma Gen-E oferă o eficiență excepțională, consumul mixt său fiind de 13,1 kWh/100 km. Autonomia vehiculului este cotată până la 376 km, astfel încât călătoriile lungi să nu pună probleme considerabile. Asemenea multor alte BEV-uri, autonomia lui Ford Puma Gen-E este mai mare în oraș, ajungînd până la 523 km.

Când Ford Puma Gen-E este conectat la un încărcător rapid (curent continuu de 100 kW), o încărcare 10-80% durează aproximativ 23 de minute. Proba accelerației de la 0 la 100 km/h este rezolvată de Ford Puma Gen-E în 8,0 secunde și răspunsul la apăsarea pedalei denotă mai multă spontaneitate decât al versiunii cu orientare sportivă Ford Puma ST. Alte date tehnice de reținut: capacitatea netă a bateriei este de 43 kWh, puterea maximă ajunge la 168 CP, iar cuplul se ridică la 290 Nm, tracțiunea fiind pe roțile din față.


Latura practică a seriei Puma rămâne un argument forte și în cazul lui Puma Gen-E. Compartimentul de depozitare MegaBox al portbagajului Puma a fost îmbunătățit pentru a deveni GigaBox, ceea ce înseamnă până la 574 de litri de volum util pentru cu scaunele din spate la locul lor – mai mult decât pot oferi unele SUV-uri de clasă compactă sau chiar medie. Un furnk de 43 de litri folosește bine spațiul eliberat de motorul pe benzină, ideal pentru depozitarea cablurilor electrice, astfel încât acestea să poată fi recuperate chiar dacă portbagajul este plin.


„Ford Puma este o poveste de succes, iubită pentru designul său sportiv și caracteristicile dinamice îmbinate cu un caracter practic unic și spațiul util de vârf din clasă’, a declarat Jon Williams, general manager Ford Blue și Model e, Europa. „Puma Gen-E este cel mai bun Puma pe care l-am realizat vreodată, cu cea mai distractivă experiență la volan de până acum, combinată cu un motor electric incredibil de eficient din punct de vedere energetic. Iar noul GigaBox și mai mare oferă o capacitate de bagaje de neegalat.’


Designul exterior reflectă spiritul ultimei generații Puma cu retușuri de personalizare bine plasate, care ajută și aspectul aerodinamic. Grila convențională este acoperită de un element stilistic inspirst de masca SUV-ului electric Ford Mustang Mach-E. Un spoiler spate specific și un design unic de jante din aliaj subliniază personalitatea hightech-electrificată a lui Ford Puma Gen-E.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE