Debut pe circuitul Ring Boulevard de la Eifel pentru noul VW GTI Clubsport, cel mai puternic moștenitor al dinastiei GTI.

vezi galeria foto

Personalizarea nouă a celei mai sportive variante din seria VW Golf mizează pe o parte frontală complet reproiectată, atractivă deopotrivă prin originalitate, expresivitate incisivă și tușă high-tech. Farurile standard LED Plus au o contribuție semnificativă la intensificarea factorului vizual GTI. Pentru prima dată, VW GTI Clubsport are și o siglă VW iluminată în față. Eleronul mare de pe pavilion, în spate, asigură un efect deportant mai eficient ca niciodată. Stopurile LED au fost, de asemenea, reproiectate.


De asemenea, se fac remarcate și jantele din aliaj Queenstown cu diametrul de 19 inch. Prin cele cinci semicercuri ovale, designul lor marcant, evocă modelul jantelor clasice Detroit, introduse la cea de-a cincea generație Golf GTI. Opțional, Golf GTI Clubsport poate fi acum configurat cu noile jante din aluminiu gorjat în stil Warmenau, de 19 inchi. Având o greutate de doar opt kilograme pe bucată, jantele forjate reduc masa suspensată a roții și astfel optimizează funcționarea suspensiei.


Diversele funcții și dispozitive ale lui Golf GTI Clubsport sunt accesibile folosind un nou volan sport multifuncțional îmbrăcat în piele și un nou sistem de infotainment. Aranjamentul comenzilor e intuitiv și îi permite șoferului să se concentreze mai bine pe drumul din față. Noul Golf GTI Clubsport include și asistentul vocal IDA cu integrare ChatGPT.

Golf GTI Clubsport nu lasă nimic de dorit în privința potențialului dinamic: motorul GTI turbo (EA888 LK3 evo4) oferă un cuplu de 400 Nm și o putere de 221 kW (300 CP), care valorificate eficient prin intermediul unui diferențial blocabil controlat electronic. Controlul adaptiv DCC al suspensiei este disponibil ca echipament opțional.


Un alt punct forte al lui Golf GTI Clubsport este modul de conducere Special. Acesta reglează sistemele relevante pentru dinamica de conducere cu caracteristicile speciale ale pistei de la Nürburgring – pentru a compensa ondulațiile tipice Nordschleife, performanța maximă este atinsă prin intermediul unei configurații specifice a controlului adaptiv vertical al suspensiei DCC și al unui răspuns modificat al electronicii de stabilitate pentru solicitările laterale. În configurarea standard a sistemului Vehicle Dynamics Manager, Volkswagen Golf GTI Clubsport accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,6 secunde, iar viteza sa maximă este limitată electronic la 250 km/h. Limita respectivă poate fi eliminată cu pachetul Race – care ridică viteza maximă la 267 km/h.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE