Complet înnoite sub forma celei de-a șaptea generații, utilitarele VW Transporter și Caravelle dispun de mai mult spațiu, sarcină utilă mai mare, masă remorcabilă mai mare și un peisaj nou, cu caracter hightech, la nivelul cockpit-ului.
De asemenea, noua gamă de grupuri motopropulsoare este în pas cu vremurile: alături de variantele turbodiesel cu tracțiune față și tracțiune integrală, deosebit de economice și performante, sunt propuse versiuni de tip plug-in hybrid și modele 100% electrice.
În privința designului, noua generație Transporter transpune stilul tradițional inconfundabil al celor șase predecesori ai săi într-o expresie nouă, dinamică și plină de inspirație.
Volkswagen Commercial Vehicles propune noul Transporter sun forme de furgon cu panou interior de separare (axat pe transportul de mărfuri), un furgon „Plus’ ( are compartiment de încărcare, dar și un al doilea rând de scaune, plus diverse posibilități de compartimentare), minibus (dedicat transportului de persoane) și în versiune cu dublă cabină dublă având platformă în spate și ampatament lung. Versiunile crewbus (două rânduri de locuri) și furgon sunt disponibile opțional cu un acoperiș înalt și un ampatament lung.
VW Caravelle cu nouă locuri a fost proiectat exclusiv pentru transportul de persoane, atribuindu-se roluri de minibus și shuttle. Volkswagen Commercial Vehicles a structurat oferta Caravelle în versiuni de bază numite Life, și versiuni cu dotare cuprinzătoare, numite Style. VW Caravelle este disponibil și cu ampatament extins. Atât VW Transporter, cât și Caravelle sunt, de asemenea, disponibile în versiunile PanAmericana, având caracter allroad.
Volumul util al versiunii VW Transporter cu a ampatament normal a crescut cu peste 10% față de cazul fostei generații, ajungând la 5,8 m3. În versiunile cu a ampatament lung și pavilion înalt, volumul util ajunge până la 9,0 m3. Sarcina utilă maximă de până la 1,33 tone (un plus 0,13 t) constituie, de asemenea, un punct forte. Volkswagen mărit, de asemenea, masa remorcabilă maximă cu 0,3 t, care ajunge acum până la 2,8 t (cu sistem de frânare pe remorcă, în condiții de pantă maximă de 12%).