Automobilul prin care marca niponă va demonstra că poate să țină pasul cu cei mai avansați producători pe frontal electromobilității este Honda Prologue și tocmai a fost lansat ca model 2024. Piața nord-americană este primul său obiectiv vizat.
Această prioritate referitoare la debutul comercial are o motivație tehnică discretă: Honda Prologue nu ar fi putut să apară atât de curând dacă nu ar fi benefiaciat de sprijinul din partea GM, constând din platforma tehnică electrică Ultium. Așadar, avem aici un exmplu relevant pentru modul surprinzător în care ar putea să evolueze pe viitor integrarea în automobilele BEV ale aproximativ oricărei mărci a unor componente cu origini neașteptate.
Designul seriei Honda Prologue poartă acea tușă subtilă a tratărilor nipone observată adesea de-a lungul deceniilor: automobilul are o identitate clară, însă în care pot fi observate elemente amintind de stilul altor mărci. În cazul SUV-ului sportive Honda Prologue, s-ar zice că a fost integrat ceva din limbajul de design Volvo, apreciat în întreaga lume pentru sugestiile de soliditate și distincție.
Statura SUV-ului Honda Prologue este impozantă, dând un plus de credibilitate expresivității sigure de sine a designului. Lungumea măsoară 4877 mm, lățimea este de 1989 mm, înălțimea ajunge la 1643 mm, în timp ce ampatamentul corespunde obișnuințelor din clasa de lux, măsurând 3094 mm.
În toate variantele – adică EX, Touring și Elite – Honda Prologue dispune de un pachet de baterii de 85 kWh. Capacitatea respectivă nu este nepărat impresionantă, însă Honda a anunțat oficial pentru versiunile dotate cu un singur motor și tracțiune față o autonomie de peste 480 km. Pe de altă parte, rămâne de văzut cu ce autonomie se va prezenta cea mai performantă în plan dinamic dintre variantele seria Honda Prologue, care dispune de două motoare și 288 CP și de un mod de rulare Sport.
Fluxul de încărcare la curent continuu pe care îl oferă Honda Prologue este de 155 kW. Nimic realmente impresionant aici, dar 10 minute ar trebui să fie suficiente pentru încărcarea unei autonomii de aproximativ 105 km.