Germania înfiinţează o nouă autoritate pentru testarea emisiilor autoturismelor cu scopul de a reda încrederea consumatorilor. Decizia vine după ce scandalul Dieselgate legat de manipularea testelor de poluare de către Volkswagen a scos la iveală problemele existente la nivelul întregii industrii.
Ministrul Transporturilor, Alexander Dobrindt, a declarat că noul institut va încerca aproximativ 70 de modele de autovehicule pe an, folosind scenarii de conducere realiste, în loc să se bazeze exclusiv pe condițiile de laborator, iar rezultatele privind emisiile și consumul de combustibil vor fi făcute publice pentru a permite cumpărătorilor de automobile să facă comparații mai bune.
Ministrul Transporturilor a mai spus că vor avea loc discuţii începând cu luna august între autorităţi şi reprezentaţii industriei auto pentru rezolvarea problemelor legate de poluare.
Recent ministerul Transporturilor din Germania a obligat producătorii auto să updateze soft-urile pentru aproximativ 12 milioane de autoturisme cu motoare diesel pentru a corespunde normelor de poluare în vigoare.
Potrivit unor surse guvernamentale citate de Reuters, actualizarea software-ului ar putea costa între 1,5 miliarde și 2,5 miliarde de euro (1,7 miliarde dolari, până la 2,8 miliarde de dolari), însă analiștii HSBC au declarat că ar putea fi necesare şi componente hardware care ar putea însemna costuri de până la 10 miliarde de euro.
Clienții Volkswagen din Europa nu vor primi despăgubiri
Comisia Europeană (CE) a ajuns la un acord cu Volkswagen prin care proprietarii de vehicule diesel primesc o garanție extinsă pe doi ani. Deși au avut loc negocieri dificile, CE nu a reușit să obțină despăgubiri de la Volkswagen pentru clienții europeni afectați de scandalul emisiilor poluante
Volkswagen, cel mai mare producător auto european și mondial, este implicat într-un scandal de amploare după ce, în toamna anului trecut, a recunoscut că, în perioada 2005 — 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Din cele aproximativ 11 milioane de vehicule afectate la nivel global, 8,5 milioane sunt în Europa.