Paul Willis, șeful VW din Regatul Unit, a confirmat că softul instalat pe mașinile cu motoare EA189 a fost activ și în Europa.
Până în acest moment, știam doar că softul a fost instalat pe cele 8 milioane de mașini din Europa, însă nimeni nu confirmase faptul că el și-a făcut datoria în timpul testelor.
Conform oficialului din Regatul Unit, cele 1,2 milioane de mașini aflate pe teritoriul statului nu vor avea nevoie de un rezervor de uree. Cât despre vehiculele echipate cu motorul de 1,6 litri TDI, Willis spune că acestea vor primi injectoare noi, operație extrem de costisitoare pentru bugetul VW.
Citește și: Dieselgate – Paguba produsă României ajunge la 30 de milioane de euro
„Din ce am aflat, se pare că sistemul gândit pentru a păcăli emisiile a influențat valorile de NOx și în mașinile pe care le-am comercializat în Regatul Unit. Aceste vehicule au fost aprobate de organisme similare, atât în Germania, cât și în alte state', a declarat Paul Willis.
„Am administrat greșit situația, iar motoarele s-au comportat diferit în timpul testelor și în regimul de rulare din trafic. De aceea trebuie să reparăm mașinile și trebuie să-i aducem pe clienți în service. Problema trebuie rezolvată', a completat oficialul VW.
Via | Autoexpress