Dincolo de fondul problematic real al scanalului Dieselgate (referitor la generația de motoare 2.0 TDI ale grupului VW care nu erau conforme normelor americane, în ciuda specificațiilor oficiale) s-a făcut ulterior remarcată o amplificare a valului de atitudini antidiesel în general și în întreaga lume.
Știm pe pielea noastă că politicienii își fac mereu campanie, la fel cum respiră, pe tot felul de teme care le vin la îndemână, dar pe care, adesea, nu le cunosc și nu le aprofundează. Un bun exemplu ar fi intențiile lor declarate privind îngroparea progresivă și pentru totdeauna a motorizărilor diesel prin măsuri de genul interzicerii automobilelor diesel în orașe sau pe teritorii naționale.
Teatrul politic bate în acest sens însă, iată, producătorii germani de automobile premium nu au de gând să renunțe la diesel.
Motivele tehnice sunt clare: dieselul cosumă mai puțin decât motorul cu benzină, deci e mai economic în exploatare și poluează mai puțin. Așadar, problema emisiilor poluante la diesel nu vine atât de la emisiile de CO2 (acestea sunt mai mici decât ale propulsoarelor cu benzină), cât de la cele de noxe (NOx – ozixi de azot) și particule.
Perfecționarea sistemelor de depoluare va rezolva aceste aspecte. Nu întâmplător, vești din mai multe surse arată că BMW și Mercedes au de gând să promoveze în viitorul apropiat dieselul inclusiv pe – circumstanțial – ostila piață americană. Mai vine întrebarea: cum îi faci pe politicieni să se răzgândească? Simplu: îi alegi pe următorii…