Dincolo de simpatia pe care a generat-o reinventarea sub formă BEV a binecunoscutei serii de automobile Renault 5, atenția cu care a fost tratată conceptual această nouă generație de vehicule electrice de clasă mică s-a dovedit a fi convingătoare pe toate planurile. Ca urmare, juriul internațional de presă care acordă titlul COTY în fiecare an, a fost cucerit în 2025 de Renault 5 E-Tech Electric, împreună cu derivatul său sportiv Alpine A290.
În toamna anului 2024, prima rundă de vot l-a inclus pe Renault 5 E-Tech electric, înscris în competiție împreună cu Alpine A290, printre cele șapte modele finalite, alături de Alfa Romeo Junior, Citroën ë-C3/C3, Cupra Terramar, Dacia Duster, Hyundai Inster și Kia EV3.
În ianuarie 2025, tandemul francez a fost ales câștigător de 60 de jurnaliști auto din 23 de țări. Renault 5 E-Tech electric și Alpine A290 au ocupat primul loc în finala COTY cu 353 puncte. Noul simbol electric-pop al mărcii devine al optulea vehicul semnat Renault care câștigă prestigiosul premiu Car of the Year’ după Renault 16 (1966), Renault 9 (1982), Clio I (1991), Scenic (1997), Megane (2003), Clio III (2006) și Scenic E-Tech electric (2024).
„În cadrul grupului de mărci Renault și Ampere, ne simțim cu toții extrem de mândri că am câștigat prestigiosul premiu Car of the Year pentru al doilea an consecutiv. Renault 5 E-Tech Electric schimbă cu adevărat jocul în Europa și face ca vehiculele electrice să fie dezirabile, inspirând o reacție emoțională. În același timp, automobilul a fost conceput pentru a oferi valoare adăugată clienților noștri. Dacă există o mașină cu potențialul de a transforma piața electromobilității, Renault 5 E-Tech electric este aceasta', a declarat Fabrice Cambolive, CEO Renault brand.
În 2024, Renault a reinventat R5 într-o versiune complet electrică, concepută pentru a crește ritmul electrificării pe piața europeană. Renault 5 E-Tech Electric face mobilitatea electrică dezirabilă prin designul său captivant și prin experiența veselă și intuitivă ce este oferită prin intermediul tehnologiilor sale electrice și digitale.
Modelul entry-level va fi disponibil în acest an de la 25.000 de euro, fără a considera eco-bonusurile guvernamentale din țările în care acestea se aplică. Construită local în nordul Franței în cadrul Ampere ElectriCity ca parte a unui sistem de producție durabil, Mașina anului 2025′ are toate calitățile necesare pentru a se impune ca referință pentru modelele de oraș pe parcursul tranziției energetice.
De peste doisprezece ani, Renault a căutat să aducă mobilitatea electrică la îndemâna tuturor. După lansarea Megane și Scenic în segmentul C, Renault își extinde gama E-Tech electric în segmentul B prin Renault 5 și Renault 4, care va fi lansat mai târziu în acest an. Aceste două modele joacă un rol cheie în accelerarea adoptării vehiculelor electrice și în consolidarea poziției Renault ca lider în noua eră a mobilității durabile.