Această liniuță între cinci reprezentante moderne a lumii automobilistice ne face să ne întrebăm ce mai înseamnă „supercar’ în ziua de azi.
Citește și:
Duel în familia Mercedes-AMG. Șase modele își dispută supremația într-un drag race
Finiș la fotografie într-un drag race între M2 Coupe și A45 AMG
VW Lupo pe pista de drag? Micuțul acesta are cu ce! (VIDEO)
9 supercar-uri și un singur învingător (VIDEO)
12 sportive și-au dat întâlnire pe circuit în cea mai tare liniuță a anului
Trebuie să recunoaștem: titlul pe care l-am ales pentru articol tinde să inducă în eroare. Cu toate că există la linia de start a acestei întreceri și o mașină electrică, elementul-surpriză a cam început să dispară.
Știm deja că electricele dispun de cuplu motor maxim de la 1 rpm și că, în combinație cu un sistem de tracțiune integrală, sunt favoritele oricărei întreceri în linie dreaptă. Tesla Model X P100D, spre exemplu, poate sprinta de la 0 la 97 km/h în 2,9 secunde.
Știm și că nu poți să faci asta de mai mult de patru ori cu un singur „plin’. Ceilalți concurenți, care folosesc combustibili fosili, pot să repete un sprint în forță de mai multe ori, chiar dacă nu la fel de intens ca o mașină electrică.
Audi R8 V10 Performance, spre exemplu, sprintează de la 0 la 97 km/h în 3,2 secunde. Are un V10 dispus central, cu 610 cai-putere trimiși sistemului quattro printr-o transmisie dublu-ambreiaj cu șapte trepte.
Celor care vor două locuri dar motor dispus în spate, Porsche 911 Carrera 4S le promite 420 de cai-putere proveniți dintr-un L6 de 3,0 litri, la care este angrenat o transmisie PDK în șapte trepte.
La linia de start au fost puse și mașini cu motor dispus în față. Una este impunătoare în dimensiuni, dar are două portiere: BMW M8 Competition pleacă de la 0 la 97 km/h în 3,0 secunde, mulțumită unui V8 twin-turbo cu 625 cai-putere. Cealaltă – Mercedes-AMG GT 63 S Sedan — are cei mai mulți cai-putere, cele mai multe uși și cele mai multe locuri. Și atinge 97 km/h cu start de pe loc în 3,1 secunde.
Ce mai înseamnă „supercar’ în ziua de azi?