DS Automobiles a anunțat deschiderea listelor de comenzi în România pentru DS 9, vârful de gamă al acestei mărci.
Modelul este o berlină ce are o lungime de 4,93 metri, o lățime de 1,93 metri și o înălțime de 1,46 metri. DS 9 este construit pe evoluția platformei EMP2, numită și EMP2 2.3, ce asigură un ampatament de 2,90 metri, ce asigură un plus de spațiu pentru ocupanții locurilor din spate. Formele sale sunt puse în valoare de plafonul plonjat, în stil fastback.
DS 9 prezintă un set de lumini de poziție laterale numite DS Cornets, ce aduc un tribut modelului original DS din 1955. Stopurile au un design inetrior ce imită solzii de reptilă pentru a asigura un design tridimensional, iar bandourile laterale vin cu elemente grafice care amintesc de marii carosieri francezi ai anilor 1930.
DS3 Crossback la testele Auto Bild România
Ocupanții lui DS 9 vor beneficia de același nivel de confort indiferent de locul ocupat la bord, căci și locurile din spate beneficiază încălzire, ventilație și funcție de masaj. La bord, ocupanții vor descoperi piele Nappa și Alcantara pe mai toate suprafețele, iar fiecare pasager are la dispoziție posibilitatea de a regla fiecare setare ce ține de locul său în DS 9.
DS 9 este oferit în două niveluri de echipare: Performance Line + și Rivoli+. Primul propune o ambianță cu aspect sportiv, în timp ce al doilea este inspirat de cartierul Tuileries din Paris și este oferit în trei ambianțe diferite, toate fiind gândite pentru o senzație de confort.
Citroen DS împlinește 60 de ani
La fel ca predecesorii din gama clasică DS, DS 9 va avea o suspensie inteligentă. De data aceasta, va fi utilizat sistemul DS Active Scan Suspension, ce implică o cameră video integrată în partea superioară a parbrizului, patru senzori de altitudine și trei accelerometri. Toate dispozitivele de mai sus sunt legate la un computer dedicat suspensiei, ce va acționa separat asupra fiecărei roți, iar DS Automobiles promite un confort la rulare fără egal și o îmbinare între confortul tradițional al unei berline cu dinamica unui Gran Tourer.
Faceți cunoștință cu DS7 Crossback, primul SUV european al brandului francez
Tot pe partea de tehnologie, francezii au integrat ceea ce ei numesc DS Drive Assist, adică un sistem de conducere semi-autonom de nivel doi SAE. Acesta poate menține banda de rulare, distana față de vehiculul din față, precum și opri vehiculul la nevoie și porni din nou odată ce vehiculul din față pornește in nou – dacă oprirea a durat mai puțin de trei secunde, dar altfel va fi necesară apăsarea unui buton sau a accelerației pentru a confirma că se dorește continuara rulării. Sistemul poate face diferența dintre linia continuă și lina întrerupă de pe șosea și poate face asta la viteze de până la 180 km/h (în funcție de legislația țării în care se află) și este operațional la viteze de la 30 km/h în sus. Până la 30 km/h este activ sistemul DS Park Pilot, ce poate identifica locuri de parcare în trecere chiar și la această viteză și este capabil să parcheze mașina în mod autonom, precum și să iasă din acel loc de parcare.
Ce motor are DS 9?
DS 9 va fi oferit în primă fază în varianta hibridă plug-in numită E-Tense. Astfel, va avea un motor termic, PureTech turbo, ce funcționează cu benzină și oferă 180 CP, acompaniat de un motor electric de 110 CP. Împreună, formează un sistem hibrid ce asigură un total de 225 CP și poate rula 48 de kilometri în modul 100% electric potrivit criteriilor WLTP. Emisiile de CO2 în regim mixt ut între 33 și 35 de grame pe kilometru, în funcție de echipare, iar consumul mixt WLTP este de 1,5 litri la suta de kilometri. La fel ca la orice hibrid plug-in acest consum de carburant este obținut cu plecarea cu acumulatorul încărcat complet, iar în acest caz vorbim despre o baterie de 11.9 kWh.
Acumulatorul din dotare poate fi încărcat cu cel mult 7.4 kW de la o stație de încărcare domestică sau publică folosind cablul furnizat în standard, iar o încărcare completă necesită 105 minute.
Brand-ul DS celebrează 60 de ani în cadrul Salonului Retromobile din Paris
DS 9 poate rula cu motorul cu ardere internă oprit până la viteze de 135 km/h, iar motorul electric de 110 CP este cuplat unei transmisii automate cu opt trepte. Tot motorul electric este folosit la fiecare pornire de la staționare și la accelerări, iar modurile de rulare selectabile de la un comutator de la bord permit folosirea motorului electric, a motorului cu ardere internă sau a ambelor motoare, după caz și necesități. Reprezentanții DS Automobiles afirmă că tranziția de la un motor la altul este insesizabilă.
DS anunța lansarea DS Performance
Ulterior, va fi oferite încă două motorizări hibride plug-in E-Tense. Prima va oferi o putere totală de 250 CP și o autonomie extinsă în modul electric, în timp ce a doua va avea tracțiune integrală inteligentă datorită aportului adus de divizia DS Performance. Această variantă va avea o putere totală a sistemului de 360 de cai-putere. Va fi oferit și un motor PureTech de 225 de cai-putere, cuplat, la rândul său, la o transmisie automată cu opt trepte, care este standard în această gamă.
Cât costă DS 9 în România?
Noul DS 9 poate fi comandat în România începând cu data de 28 aprilie 2021 și are un preț de pornire de 49.900 de euro cu TVA inclusă.
Marca DS Automobiles a apărut în 2014 și de atunci dorește să cucerească publicul prin întruchiparea know-how-ului franțuzesc în materie de automobile de lux.