Echipa României la cea de-a treia ediție a FIA Hill Climb Masters s-a întors acasă cu locul 16.
La prima vedere, nu pare un rezultat foarte bun, dar aflați că echipa României a surclasat omologii săi din Spania, Germania, Polonia și Belgia. Cei din urmă nu au fost luați în considerare în clasamentul final, însă au fost printre cele 20 de țări care au avut sportivi înscriși în această competiție de viteză pe traseu montan.
Citește și:
Program de vouchere de 9000 de lei pentru mașini noi
Neatenția la volan e sport național
Ce pățești dacă vorbești la telefon în timp ce conduci?
De ce trebuie să rotim anvelopele la schimbul periodic?
Salonul Auto București și Accesorii 2018 și-a deschis porțile! Galerie foto exclusivă
Mercedes-Benz C300de: consum mixt de doar 1.6 l/100 km
Amendă de 800 de milioane de euro pentru Audi
Odată cu participarea din 2018, avem două premiere interesante. Prima este reprezentată de debutul internațional al lui Dacia Sandero 0.9 TCe în cursele de viteză pe traseu montan. A doua premieră derulată în acest weekend la FIA Hill Climb Masters a fost reprezentată de pilotul respectivului model Sandero, Ramona Rusu, care ne aduce prima participare feminină din România la o etapă internațională de viteză în coastă.
Ramona Rusu a încheiat în 2018 sezonul său de debut în Campionatul Național de Raliuri în cadrul Cupei Dacia, însă numele său este deja cunoscut pe plan internațional pentru rezultatele excelente într-o competiție internațională de drift, pe care arădeanca a câștigat-o în 2014. Înainte de a trece la Dacia Sandero 0.9 TCe, Ramona Rusu a câștigat și titlul de campion la drift în Ungaria, dar și titlul de vicecampion King of Europe la clasa Street Legal.
Echipa României la FIA Hill Climb Masters 2018 a fost formată din Vasile Botez, Marius Savu, Cătălin Cedric Ghigea și Ramona Rusu. Cătălin Cedric Ghigea este multiplu campion național la viteză în coastă, el concurând cu o Alfa Romeo Alfetta GTV la clasa dedicată vehiculelor istorice.
Pilotul bucureștean a fost apreciat de prezentatorii evenimentului din Italia pentru frumusețea mașinii sale de competiție, pe care a botezat-o Phoenix. Ceilalți doi piloți din echipa României la cursa derulată în Gubbio au alergat cu modele Mitsubishi Lancer Evolution.
Clasarea la evenimentele FIA Hill Climb Masters se face prin cumularea timpilor care marchează diferența dintre urcări pentru fiecare sportiv în parte.
Practic, dacă un sportiv reușește să piloteze constant de la o urcare la alta, va avea o diferență minimă între urcări, cel puțin două (evident) și diferența mică dintre acestea îi va aduce un punctaj mai bun în clasa pe națiuni.
În cazul de față, au fost trei urcări luate în considerare pentru cei patru sportivi care au alergat cu tricolorul pe mașină. Diferența cumulată a timpilor celor patru piloți din echipa României a fost de două minute și 84 de sutimi.
Echipa câștigătoare a venit din Luxemburg și a avut o diferență de 49 de sutimi. Au fost urmați de echipa Italiei, cu doar 65 de sutimi, iar apoi au venit sportivii din Slovenia, cu 90 de sutimi și francezii, cu 95 de sutimi. După cum puteți observa, cursa a fost deosebit de strânsă.
Cea mai rapidă urcare a fost făcută de italianul Christian Merli, cu o Osella FA30-Zytec. El a înregistrat un timp de un minut, 17 secunde și 85 de sutimi la etapa din Gubbio.